پيشرو دانش

تحقيق شيوه هاي نوين ارزشيابي عملكردي گروهي باز

تحقيق شيوه هاي نوين ارزشيابي عملكردي گروهي باز

تحقيق شيوه هاي نوين ارزشيابي عملكردي گروهي باز

فرمت فايل : doc

حجم : 20

صفحات : 25

گروه : مديريت

توضيحات محصول :

شيو‌هاي نوين ارزشيابي (ارزشيابي عملكردي، ارزشيابي گروهي، ارزشيابي باز و ...

چكيده :
فرآيند ياددهي و يادگيري ناگهان اتفاق نمي‌افتد بلكه حاصل طراحي و سازماندهي دقيق و متنوعي مي‌باشد. همه افراد از نظر يادگيري يكسان نمي‌باشند بلكه باهم متفاوتند در بعضي از آنها يادگيري از طريق چشم، در بعضي از طريق گوش در بعضي از طريق لامسه و ... انجام مي‌شود پس افراد در يادگيري باهم متفاوت مي‌باشند در نتيجه روشهاي ارزشيابي بايد متنوع و متفاوت باشد و با توجه به تفاوتهاي فردي دانش‌آموزان استفاده شود چون نظام ارزشيابي تحصيلي يكي از مؤلفه‌هاي اساسي نظام آموزشي و رشته پيوند بين دو مولفه يادگيري و ياددهي است. اين گونه تصور مي‌شد كه ارزشيابي تحصيلي يكي از عوامل موثر در بهبود كيفيت اين دو مؤلفه است. پژوهشها هم نشان از وجود چنين تاثيري داشت.
...
نتيجه‌گيري
ارزشيابي به يك فرايند نظامدار براي جمع‌آوري تحليل و تفسير اطلاعات گفته مي‌شود. به اين منظور كه آيا هدفهاي مورد نظر تحقق يافته‌اند يا خير و همچنين انتخاب روش مطلوب در نحوه ارزشيابي در رسيدن به هدف بسيار مهم مي‌باشد كه بهترين روش، روش ارزشيابي مستمر از دانش‌آموزان مي‌باشد كه اين نوع ارزشيابي پويا و سازنده هيچ شيوه‌اي از پيش تعيين شده‌اي ندارد و معلم مي‌تواند از شيوه‌هاي مختلف استفاده كند. در هر صورت ارزشيابي مستمر بخشي از فرايند يادگيري كه شيوه يادگيري دانش‌آموز بايد كانون توجه فرايند سنجش و ارزشيابي قرار گيرد.
...

قيمت محصول : 2000 تومان

دانلود

ادامهـ مطلبـ
| ۲۶ تير ۱۳۹۷ | ۱۲:۲۴:۳۰ | پيشرو دانش
تحقيق شيوه نوين ارزشيابي عملكردي گروهي باز،

تحقيق شيوه هاي مطالعه موفقيت در امتحان

تحقيق شيوه هاي مطالعه موفقيت در امتحان

تحقيق شيوه هاي مطالعه موفقيت در امتحان

فرمت فايل : doc

حجم : 34

صفحات : 24

گروه : علوم انساني

توضيحات محصول :

شيوه هاي مطالعه براي موفقيت در امتحان

مقدمه
مطالعه و كتابخواني مانند هر كار فكري ديگري شرايط و اصولي دارد كه اگر افراد آنها را مراعات كنند ، بازده كاريشان افزايش مي يابد ، يادگيريشان وسيع تر و عميق تر مي‌گردد : ديرتر خسته مي شوند و مي توانند زمان بيشتري مطالعه كنند .
اصول حاكم برمطالعه ، بسيار ساده است اما بخاطر ساده بودن توجه چنداني به آنها نمي شود كه بهترين راه حل براي اين مسئله ، يادآوري آن اصول است . لذا در اين كتاب تلاش مي شود كه به شكل سازماندهي شده به اين اصول بپردازيم . البته فقط دانستن آنها كافي نيست ؛ بلكه  بايد با تمرين و تكرار به آنها عمل كرد تا نتيجه لازم بدست آيد .
...
تند خواني
دقت و فرصت در عرصه مطالعه ، از موضوعات مهمي است كه اكثر دانش آموزان و دانش جويان را حريصانه و مشتاقانه بدنبال فراگيري فنون و تكنيكهاي تند خواني سوق داده است و اين نياز ، بستري را فراهم كرده كه متاسفانه براي جذب دانش آموزان علاقمند  بازارهاي كاذبي نيز ايجاد شده است .
بخش اصلي مبحث تند خواني به رعايت اصول حاكم بر مطالعه كه قبلا به آن اشاره گرديد ، مربوط مي شود . در واقع اگر شخص ، در مكان مناسب مطالعه كند بطوري كه عوامل مزاحم محيطي مختلف او وادار به تكرار مطالعه پاراگرافها و سطرهاي كتاب ننموده و توجه او رابه خود جلب و از مطالعه منحرف نكند ، طبيعي است كه به سرعت مطالعه شخص افزوده خواهد شد .
...

قيمت محصول : 3000 تومان

دانلود

ادامهـ مطلبـ
| ۲۶ تير ۱۳۹۷ | ۱۲:۲۴:۱۱ | پيشرو دانش
،

دانلود تحقيق نظام آموزشي فرانسه

تحقيق نظام آموزشي فرانسه

تحقيق نظام آموزشي فرانسه

فرمت فايل : doc

حجم : 124

صفحات : 214

گروه : تحقيق

توضيحات محصول :

-  همكاري با كشورهاي اروپايي در زمينه جذب دانشجويان خارجي
حركت شتابنده به سوي جذب دانشجوي خارجي
زماني كشور فرانسه، از جمله انتخاب‌هاي ممتاز دانشجويان برجسته اهالي جنوب شرق آسيا  كه در پي ادامه تحصيل در خارج  از كشور بودند، محسوب مي گرديد. در حال حاضر، اين كشورمي‌كوشد در بازار آموزش جهان كه در سيطره نهادهاي انگليسي زبان قرار دارد، به بازيابي موقعيت خود در كنار ساير كشورهاي اروپايي مبادرت نمايد. بنا بر اظهارات رئيس شاخه آسيايي سازمان آموزش فرانسه ، اين كشور، ادعايي درخصوص رقابت با دانشگاه‌هاي آمريكا، استراليا و انگلستان نداشته، اما در پي كسب حداقل جايگاه آموزشي مي باشد. برقراري روابط تجاري، مالي و توريستي ميان اروپا و آسيا به روانه شدن شماري از دانشجويان به اروپا منجر گرديده كه دولت فرانسه نيز در پي تقويت آن است. در اين راستا، طي سال 1998، سازمان آموزش فرانسه توسط وزارتخانه‌هاي آموزش و خارجه فرانسه و با هدف تبليغ نظام آموزش دولتي كم هزينه در خارج از كشور و جذب دانشجويان عادي غير بورس  تأسيس گرديد. به دنبال گشايش دفاتر اين سازمان در كشورهاي كره جنوبي، هند، چين و هنگ كنگ، بانكوك نيز شاهد گشايش دفتر سازمان در اواخر سال2001 بود....
سياستهاي آموزشي
از جمله مهمترين سياستهاي آموزشي دولت فرانسه طي سالهاي اخير مي توان به موارد ذيل اشاره نمود:
1. احداث مراكز پژوهشي در مراكز آموزشي سراسر كشور
درحال حاضر، پرداختن به7حوزه پژوهشي اعم از صنايع الكترونيك و فن‌آوري اطلاعاتي و آموزشي، حمل و نقل زميني و هوايي، صنايع شيميايي، صنايع غذايي- كشاورزي، علوم مربوط به نوآوري محصولات، پژوهش پزشكي وفن‌آوريهاي محيط زيست ، از جمله مهمترين اولويتهاي دولت فرانسه درحوزه پژوهش محسوب مي‌گردد.به‌منظور نيل به تحقق سياست مذكور،وزارت پژوهش فرانسه به استخدام پژوهشگران جوان و گسترش تحرك همگاني جوانان فرانسوي طي سالهاي اخيرمبادرت نموده است.
...

طرح اولويت دهي سياست آموزشي به مناطق محروم
در راستاي سياست اولويت دهي به مناطق و محلات محروم، طي سال تحصيل94-1993وزارت آموزش و پرورش فرانسه در جهت مقابله با وضعيت انتقادي تعدادي از مدارس متوسطه مناطق محروم به شناسايي و اعمال اصلاحاتي از نوع تقويت ساختار مديريتي و كادر آموزشي مبادرت نمود. علاوه براين، كلاس‌هاي سواد آموزي و جلسات ويژه اطلاع رساني براي والدين دانش‌آموزان مدارس مذكور ترتيب يافت.گفتني است،از آن‌جائيكه اغلب اين قبيل مدارس در مناطق آموزش اولويت دار(ZEP) قرار دارند، به واسطه مواجه با نرخ بالاي افت تحصيلي (بالاتر از حد متوسط ملي) مورد توجه خاصي قرار گرفته‌اند.لازم به ذكر است تعداد8 هزار كالج از مجموع 5 هزاركالج و150 ليسه از مجموع 2500ليسه كشور فرانسه در زمره اين قبيل مدارس مي‌باشند.
معضلات آموزشي
از جمله عمده ترين معضلاتي كه در حال حاضر نظام آموزشي كشور فرانسه با آن دست به گريبان مي باشد، مي توان به موارد ذيل اشاره نمود:
1- ترك تحصيل ساليانه700 هزار جوان فرانسوي بدون دستيابي به مهارت شغلي و آموزشهاي لازم
2- عدم جاي دهي شغلي به آندسته از جوانان فرانسوي كه از سطح تحصيلات و كارآموزي كمتر از ديپلم متوسطه(سيكل اوّل آموزش متوسطه) برخوردار مي باشند.
...

قيمت محصول : 4000 تومان

دانلود

ادامهـ مطلبـ
| ۲۶ تير ۱۳۹۷ | ۱۲:۲۳:۵۴ | پيشرو دانش
تحقيق نظام آموزشي فرانسه،

مقاله جايگاه اجتماعي زنان و مشكلات زنان در جامعه

مقاله جايگاه اجتماعي زنان و مشكلات زنان در جامعه

مقاله جايگاه اجتماعي زنان و مشكلات زنان در جامعه

فرمت فايل : doc

حجم : 26

صفحات : 41

گروه : جامعه شناسي

توضيحات محصول :

آمار منتشر شده در اقصي نقاط جهان حاكي از مظلوميت گسترده زنان در زمينه‌هاي مختلف است: اشاره‌اي به وضعيت ساختار جمعيت و زندگي، ازدواج و طلاق، برخورداري از حقوق اجتماعي، خدمات بهداشتي، باروري و مرگ و مير، خشونت فيزيكي و جنسي، زنداني شدن، بي خانماني، انتظارات زنان از جامعه و خانواده، فعاليت اقتصادي، مديريت و فعاليتهاي سياسي و اَشكال آموزشي زنان از جمله مواردي است كه مطابق آمار رسمي صادر شده از كشورهاي مختلف جهان، در اين تحقيق بدان پرداخته شده است.
اطلاعات جمع‌آوري شده در اين مجموعه پژوهشي عمدتاً از منابع و مجلات خارجي از طريق مراجعه به پايگاه‌ها و مراكز اطلاع رساني و نيز از منابع داخلي (به روش مروري – كتابخانه‌اي) دريافت و تنظيم شده و يافته‌هاي حاصل از اين گردآوري آماري نشان مي‌دهد كه موقعيت اجتماعي زنان نسبت به مردان در سطح بسيار پائيني قرار دارد.
...
مديريت و فعاليت سياسي:
در طول تاريخ زنان اكثراً به سبب به ارث بردن تاج و تخت پدر يا شوهر مي‌توانستند بر اريكه قدرت بنشينند. هيچگاه زني را در تاريخ سراغ نداريم كه براي كسب قدرت، نهضت يا حركتي را رهبري كرده باشد.اكنون هم در جهان سوم نمي‌توان به قدرت رسيدن زنان را ناشي از فرايند سياسي دانست. در جهان سوم، بهترين معيار براي وزن سياسي دولت زنان اين است كه در نظر بگيريم اگر اين زن از امتياز منسوب بودن به يكي از دولتمردان بي بهره بود، تا چه حد امكان صعود به قله‌هاي قدرت را مي‌يافت؟ حتي در بسياري موارد شايد ميزان اين امكان به صفر مي‌رسيد. آنچه كه زنان را در رأس جريانهاي سياسي مي‌نشاند و به سوي قدرت پيش مي‌برد را بايد در توسعه نيافتگي فرهنگي، اجتماعي و سياسي كشورها جست و جو كرد، چرا كه در جوامع توسعه يافته ورود زنان به عرصه سياست و پيشرفت آنان هيچگاه بر اساس بهره‌برداري از روابط و سنتهاي خانوادگي و فرايندهاي غير سياسي صورت نمي‌گيرد. ....

قيمت محصول : 6500 تومان

دانلود

ادامهـ مطلبـ
| ۲۶ تير ۱۳۹۷ | ۱۲:۲۳:۳۵ | پيشرو دانش
مقاله جايگاه اجتماعي زنان، مشكلات زنان در جامعه،

تحقيق تاريخچه آموزش و تعليم و تربيت در ايران

تحقيق تاريخچه آموزش و تعليم و تربيت در ايران

تحقيق تاريخچه آموزش و تعليم و تربيت در ايران

فرمت فايل : doc

حجم : 62

صفحات : 80

گروه : تحقيق

توضيحات محصول :

فصل اول – مقدمه
تاريخ هر قوم و ملتي شناسنامه آن قوم و ملت است و هر موجود بي‌شناسنامه ، گمنام و بي اعتبار است . گذشت قرون و اعصار نمايانگر آن است كه آدمي به همان اندازه كه نگران آينده خويش است ، به گذشته خود نيز دلبستگي دارد . گويي گذشته او پشتوانه زندگي حال و آينده اوست . بنابراين ، تاريخ و شناخت‌ آن جزء جداناپذير زندگي انسان است . تاريخ با تمام لعزندگي و ابهامش جالب است . هيچ‌ گوشه‌اي از تاريخ آسوده از دستبرد و تحريف و دگرگوني نمايده است و در بسياري از موارد از تاريخ جز نقل جنگها و كشمكشهاي پادشاهان و موجه جلوه دادن اعمال زورمندان و صاحبان قدرت و تحقير مردم چيز ديگري بر جا نمانده است . ...
...
تربيت اخلاقي
برنامه هاي آموزش و پروش در ايران باستان شامل 3 قسمت عمده بوده است كه عبارتند از :
1-تعليمات ديني و اخلاقي
2-تربيت بدني
3-خواندن و نوشتن و حساب براي طبقات خاص
از ميان برنامه ‌هاي سه گانه فوق ، مهمترين قسمت عبارت از تعليمات ديني و اخلاقي بوده است و در اين مورد در اوستا ضمن تاكيد بسيار به پرورش اخلاقي كودكان از طريق دستورات ديني ، فصل مخصوصي نيز به تربيت كودك و معلم روحاني اختصاص يافته است . در پند نامه بزرگمهر نيز به تربيت ديني كودكان و حتي بزرگسالان تأكيد بسيار شده است ...

قيمت محصول : 5000 تومان

دانلود

ادامهـ مطلبـ
| ۲۶ تير ۱۳۹۷ | ۱۲:۲۳:۱۸ | پيشرو دانش
تحقيق تاريخچه تعليم و تربيت در ايران،

تحقيق تاثير اشتغال زنان بر زندگي خانوادگي

تحقيق تاثير اشتغال زنان بر زندگي خانوادگي

تحقيق تاثير اشتغال زنان بر زندگي خانوادگي

فرمت فايل : doc

حجم : 34

صفحات : 12

گروه : روانشناسي و علوم تربيتي

توضيحات محصول :

تاثير كار زنان بر زندگي خانوادگي

چكيده
روابط خانوادگي، تحت تأثير پويايي نهادهاي اجتماعي، با تحول دائم روبه‌روست. با تحول شرايط زيستي و به تبع آن، بروز نيازهاي جديد، پيوسته نقش‌ها در حال تغييرند، به طوري كه از اعتبار نقش‌هاي سنتي روزبه‌روز بيشتر كاسته شده و موجبات دگرگوني آنها فراهم مي‌شود. همراه با تغييرات ساختاري جامعه و بر اثر تحولات زندگي خانوادگي، زن خانه‌دار در عين مسئوليت‌هاي متعارف خود، بيش از پيش، مجبور به كار در خارج از خانه شده است. در عين حال، اشتغال زن در سطح وسيع جامعه، به رغم تعهدات دوگانه‌اش الزاماً‌ به معني بردگي و استثمار او نيست و نبايد به چنين تحولي به ديده انكار نگريست؛ زيرا آثار مثبت مادي و معنوي اين اشتغال غالباً‌ علاوه بر وضع خود زن، كه ضمن كسب درآمد به استقلال و اعتبار اجتماعي بيشتري دست مي‌يابد ...
...
مطالعات انجام شده در خصوص تأثير اشتغال زنان معلم بر خود آنان نشان مي‌دهد كه پذيرش مسئوليت در خارج از خانه روحيه و كارآيي زنان را تقويت مي‌كند و درجه هوشياري و خلاقيت آنان در تصميم‌گيري درباره مسائل خانوادگي افزايش مي‌يابد.
به عبارت ديگر، اشتغال موجب رشد شخصيت زنان مي‌شود، آنان را در نيل به تفاهم با ديگران تواناتر مي‌سازد، و حس همكاري و مشاركت در زندگي زناشويي را در آنان قوت مي‌بخشد.
...

قيمت محصول : 3500 تومان

دانلود

ادامهـ مطلبـ
| ۲۶ تير ۱۳۹۷ | ۱۲:۲۳:۰۰ | پيشرو دانش
،

پروژه تاثير مداخلات خانواده درماني راهبردي بر اختلافات زناشويي

پروژه تاثير مداخلات خانواده درماني راهبردي بر اختلافات زناشويي

پروژه تاثير مداخلات خانواده درماني راهبردي بر اختلافات زناشويي

فرمت فايل : doc

حجم : 94

صفحات : 105

گروه : روانشناسي و علوم تربيتي

توضيحات محصول :

بررسي تأثير مداخلات خانواده درماني راهبردي بر اختلافات زناشويي

پژوهش حاضر به بررسي تأثير مداخلات خانواده درماني راهبردي بر اختلافات زناشويي مي‌پردازد به اين منظور 39 زوج از زوجيني كه براي حل اختلافات زناشويي سال 82 به مركز مشاوره بهزيستي مراجعه كرده بودند، به طور تصادفي در دو گروه آزمايشي (21 زوج) و گواه ( 18 زوج) قرار گرفتند.
براي ارزيابي زوجين در اين پژوهش از مصاحبه باليني و آزمون رضايت زناشويي انريچ استفاده شد. ابتدا زوجين با آزمون رضايت زناشويي مورد ارزيابي قرار گرفتند، پس از آن برنامه مداخلات خانواده درماني راهبردي در مورد گروه آزمايش اجرا گرديد، در حاليكه گروه گواه در ليست انتظار بودند. بعد از شش هفته مجدداَ دو گروه مورد ارزيابي قرار گرفتند. به منظور تجزيه و تحليل داده ها از آزمون t و تحليل واريانس و آزمونهاي تعقيبي استفاده شد.
...
پيشگفتار
چكيده تحقيق
فصل اول
1.    مقدمه
2.     بيان مسئله
3.     ضرورت و اهميت موضوع
4.     اهداف پژوهش
5.     فرضيه ها
6.     اصطلاحات
فصل دوم: ادبيات تحقيق
-    خانواده سالم و رشذ و تحول آن
-     خاستگاه خانواده
-     تاريخچه خانواده درماني
-     مذهوم خانواده درماني
-     خانواده درماني راهبردي
-    خانواده درماني روان تحليل گري
-     خانواده درماني تجربي
-     مكتب خانواده درماني ساختاري
-     تحقيق در خانواده درماني
فصل سوم
-    طرح تحقيق
-     جامعه آماري
-     نمونه آماري و روش نمونه گيري
-    روش جمع آوري اطلاعات
-     روش تجزيه و تحليل اطلاعات
فصل چهارم
-    جدول توزيع فراواني سن روجين به تفكيك جنس
-     نمودار توزيع فراواني سن زوجين به تفكيك جنس
-     جدول توزيع سطح تحصيلات زوجين به تفكيك جنس
-     نمودار توزيع سطح تحصيلات زوجين به تفكيك جنس
-     جدول توزيع فراواني شغل زوجين به تفكيك جنس
-    نمودار توزيع فراواني شغل زوجين به تفكيك جنس
-    جدول توزيع فراواني مدت زندگي مشترك در دو گروه آزمايش‌و كنترل
-     نمودار توريع فراواني مدت زندگي مشترك در دو گروه آزمايش و كنترل
-     جدول توزيع فراواني تعداد فرزندان در دو گروه آزمايش و كنترل
-     نمودار توزيع فراواني تعداد فرزندان در دو گروه آزمايش و كنترل
-     ميانگين نمرات رضايت زناشويي گروه آزمايش و كنترل
-     آزمون فرضيه ها
فصل پنجم
-    بحث و نتيجه گيري
-     محدوديتهاي تحقيق
-     پيشنهادات
-     منابع و مأخذ

قيمت محصول : 7000 تومان

دانلود

ادامهـ مطلبـ
| ۲۶ تير ۱۳۹۷ | ۱۲:۲۲:۳۷ | پيشرو دانش
مداخلات خانواده درماني راهبردي، اختلافات زناشويي،

مقاله ماهيت و انواع طلاق و عواقب خانوادگي آن

مقاله ماهيت و انواع طلاق و عواقب خانوادگي آن

مقاله ماهيت و انواع طلاق و عواقب خانوادگي آن

فرمت فايل : doc

حجم : 195

صفحات : 50

گروه : روانشناسي و علوم تربيتي

توضيحات محصول :

طلاق و عواقب آن در خانواده

در اين تحقيق سعي داريم به بررسي ماهيت طلاق و عوامل مهم آن درخانواده بپردازيم

ديدگاه كلي در زمينه طلاق

طلاق شعله ي محبت را خاموش مي كند، عشق ها را به كينه و دشمني بدل مي سازد، ضعف هاي يكديگر را در برابر چشم هم بزرگ مي نمايد. حتي سبب مي شود كه آنان فقط نقاط منفي يكديگر را ببيننند، هر كدام سعي دارد ديگري را متهم سازد و زمينه را براي سقوط او فراهم نمايد، زني مهربان يك باره لجباز مي شود و مردي با چنان عظمت و وقار يك باره عيب جو مي شود و اين همه براي پاره كردن رشته ي الفت هاست. يكي از بزرگترين خطراتي كه در زندگي همه ي انسان ها وجود دارد، طلاق است، جدايي و طلاق بيشتر متوجه كودكان خانواده است كه دل به عنايت و مهر والدين گرم داشته و خانه را مركز اميد و پناهگاه خويش مي شناسند، اگر پدران و مادران بدانند طلاق و جدايي چه محروميتي را براي فرزندان پديد مي آورد و دل نازك طفل را چگونه شكند و او را از چه لذاتي محروم مي سازد، شايد هرگز تن به اين كار در ندهند، جدايي پدر و مادر از يكديگر كودك را به اختلال عاطفي دچار مي سازد، حالت افسردگي براي او پديد مي آورد ...
كنترل اجتماعي از طريق فشار
جامعه ناچار است قواعدي وضع كن و رفتار اعضاء را در حيطه نظارت قرار دهد . حال چنانچه شيوه هاي ظريف و غيرمستقيم در اجراي اين اهداف كارايي نداشته باشد ، دست به وضع قوانيني مي زند كه در نهايت اعمال حداقل كنترل اجتماعي را ممكن مي سازد . تفاوت در اين است كه اعمال فشار ، در راه تأمين نظم اجتماعي ، اعمال قانون ، تحقق هنجارها و رعايت ارزشهاي اجتماعي ، مشكلاتي چند پديد مي آورد :
ـ از جانبي بايد تعداد بسياري از انسانها را به همراه وسايلي پيچيده در راه اعمال كنترل اجتماعي به كار گرفت .
ـ از جانب ديگر ، انسانها خود راه هايي بسيار مي يابند كه از قانون بگريزند و در عين حال توسط مأموران قانون نيز گرفتار نشوند .
...

قيمت محصول : 5000 تومان

دانلود

ادامهـ مطلبـ
| ۲۶ تير ۱۳۹۷ | ۱۲:۲۲:۱۵ | پيشرو دانش
مقاله ماهيت و انواع طلاق و عواقب خانوادگي آن،

مقاله عوامل بدرفتاري كودكان و حل مشكلات رفتاري

مقاله عوامل بدرفتاري كودكان و حل مشكلات رفتاري

مقاله عوامل بدرفتاري كودكان و حل مشكلات رفتاري

فرمت فايل : doc

حجم : 28

صفحات : 26

گروه : روانشناسي و علوم تربيتي

توضيحات محصول :

چكيده مقاله :
در اين مقاله به عواملي كه باعث بدرفتاري كودكان مي شوند مي پردازيم ، موضوع اصلي اين مقاله كمك كردن به حل مشكلات رفتاري كودكان بين سه تا شش سال است . مطمئنا منظورمان اين نيست كه ولدين كودكان قبل از اين گروه سني هرگز با فرزندانشان دچار مشكل نمي شوند . نوزادان و كودكان نوپا هم احتمالا مشكلات واقعي براي پدر و مادرشان پيش مي آورند. تقريبا در همه موارد كودكان مشكلات رفتاري را مي آموزند . اين نكته اكثر والدين را شگفت زده ميكند چون هيچ پدر و مادري هرگز در پي آموزش بر رفتاري به كودك خود نيست و بيشتر آنها فعالانه مي كوشند تا رفتار خوب را به فرزندانشان بياموزند . بخشي از اين مشكل به منظور ما از يادگيري برمي گردد .
...
چه نوع تقويت كننده هايي برانگيزنده رفتارند ؟
مي توانيم تقويت كننده ها را به عنوان پاداشها ياچيزهاي خشنودكننده اي در نظر بگيريمم كه ازلحاظ پيچيدگي در سه سطح قراردارند. اساسي ترين نوع تقويت كننده ها پاداش عيني يامملوس است. پاداش مملوس شي يا امتيازي عيني ومشخص است . نزد بزرگسالان پاداش عيني عبارت است از : حقوق يا پول ، اتومبيل جديد ، رفتن به رستوران مورد علاقه  يا انجام ورزشي كه از آن لذت مي برند . كودكان نيز به مشوقهاي مملوس واكنش نشان مي دهند و براي كسب آن تلاش ميكنند . والدين در ازاي رغبت نشان دادن به انجام كارهاي كوچك روزمره و مسئوليتهاي مشابه ، پول توجيبي مختصري براي فرزندشان مقرر ميكنند. در اين جا پول توجيبي به مثابه تقويت كننده اي عمل ميكند كه كودك را به پذيرش مسئوليتهاي بزرگسالانه بر مي انگيزد . تادير وقت بيدار ماندن ، يك بستني قيفي ، گردش در پارك و تماشاي يك برنامه تلويزيوني ، مثالهاي ديگري از پاداشهاي عيني و مملوس به شمار مي آيند.
...

قيمت محصول : 4000 تومان

دانلود

ادامهـ مطلبـ
| ۲۶ تير ۱۳۹۷ | ۱۲:۲۱:۵۵ | پيشرو دانش
،

مقاله مراحل تعليم و تربيت انسان از كودكي تا جواني

مقاله مراحل تعليم و تربيت انسان از كودكي تا جواني

مقاله مراحل تعليم و تربيت انسان از كودكي تا جواني

فرمت فايل : doc

حجم : 19

صفحات : 26

گروه : روانشناسي و علوم تربيتي

توضيحات محصول :

مراحل تعليم و تربيت انسان

مقدمه
بحث يادگيري يكي از مباحثي است كه از ديرباز تا كنون مورد توجه دانشمندان و پيشروان تعليم و تربيت بوده است . موضوع تعليم و تربيت آن است كه هم آزادي و هم فطرت و هم ساخت ( تربيت ) بايد جاي مرتبطي داشته باشند . معلم ساخت و سازماندهي را در مواردي كه دركلاس عرضه مي شود به وجود مي آورد ولي كودكان را در فرصتهايي كه در كاوش و تكميل اين موارد دارند آزاد مي گذارد.  به طور كلي ساخت و آزادي در كلاس درس نسبت به يكديگر به طور دائم در حال تناوب قرار دارد ، به طوري كه هيچ يك از اين دو بر قلمرو تربيتي مسلط نمي شوند .
...
چكيده پژوهش
رشد كودكان از روزي كه به دنيا مي آيند تا زماني كه به درجه كمال مي رسند از مراحل متوالي و به هم پيوسته اي مي گذرد كه مي توان آنها را فصول مشخص تاريخ واحدي دانست . اين رشد گرچه ظاهرا ترقي دائم و يكنواختي است اما در واقع كند و تند مي شود و دوره هايي گاه پرجوش و خروش و گاه آرام تر دارد . اين دوره ها و مراحل عبارتند از :
1- مرحله اول كه از طفوليت شروع و تا 18 ماهگي ادامه دارد . ويژگي هاي اين دوره شامل : الف – محيط مساعد ب – تنظيم اعمال كودك ج- محبت و مصاحبت د- راه رفتن و غذا خوردن است.
....
« مرحله چهارم ( كودكي سوم ) از 7 تا 12 ساگلي )
در سنين 7-6 سالگي مدرسه رفتن براي كودك ضرورت قطعي دارد . يكي از مزاياي مدرسه رفتن اين است كه استفاده از اين موقع مناسب مرحله جديدي از فطام رواني را فراهم مي آورد و به كودك اجازه مي هد با برداشتن گام ديگري در جهت استقلال امكانات خود را ارزيابي كند . معذالك هنوز نبايد رابطه كودك با محيط خانواده يكباره قطع شود .
خانه و مدرسه در اين مرحله از نظر فراهم ساختن شرايط مناسب رشد تعليم و تربيت مكمل يكديگرند و هر يك از آنها از نظر تاثير تربيتي نقش خاصي ايفا مي كنند ، زيرا روابط كودك و اطرافيانش دراين دو محيط متفاوت است . روابط در خانه فردي تر وعاطفي تر و در مدرسه جمعي تر و منطقي تر است .
...

قيمت محصول : 5000 تومان

دانلود

ادامهـ مطلبـ
| ۲۶ تير ۱۳۹۷ | ۱۲:۲۱:۳۶ | پيشرو دانش
مقاله مراحل تعليم و تربيت انسان از كودكي تا جواني،
پيشرو دانش
نام عنوان 。。。

با شرح مختصر 。。。

NEW

جستجوگر

درباره ما

رمزینه بارکد


آمار

افراد آنلاين : 1
بازديد امروز : 17
بازديد ديروز : 14
بازديد كل : 1878

↑ برو بالا

سرویس وبلاگدهی فارسی یا پارسی رایگان