پيشرو دانش

مقاله تاثيرﺁموزش فلسفه بر مهارت استدلال و تقويت روحيه همكاري دانش آموزان

مقاله تاثيرﺁموزش فلسفه بر مهارت استدلال و تقويت روحيه همكاري دانش آموزان

مقاله تاثيرﺁموزش فلسفه بر مهارت استدلال و تقويت روحيه همكاري دانش آموزان

فرمت فايل : doc

حجم : 22

صفحات : 16

گروه : علوم انساني

توضيحات محصول :

بررسي تاثير ﺁموزش فلسفه بر مهارت هاي استدلال و تقويت روحيه همكاري دانش آموزان

بيان مسئله

روش آموزش فلسفه

1- شروع كار

2- هدايت بحث

آيا آنچه مي‌گويند واضح است؟

آيا آنچه مي‌گويند هماهنگ است؟

چگونه با عدم توافق مواجه مي‌شوم؟

آيا در ساير مواقع نيز طالب دليلند؟

آيا معيارهاي مناسب را مورد استفاده قرار مي‌دهيم؟

آيا ما جايگزينها را در نظر مي‌گيريم؟

آيا ما تمايزهاي مناسبي ميان امور قايل مي‌شويم؟

چه مفروضاتي را  در نظر مي‌گيرند؟

آيا افراد به دلالتهاي آنچه گفته مي‌شود توجه دارند؟

آيا نسبت به ديگران ابراز احترام مي‌كنند؟

آيا ارتباط مطالب را با بحث اصلي حفظ مي‌كنيم؟

اهداف تحقيق

سوالات تحقيق

ضرورت انجام تحقيق

نتيجه گيري

---------------

بيان مسئله

فلسفه براي كودكان  گرايش نوپايي است كه در دهه هفتم سده بيستم ميلادي ظهور كرد و در سي و پنج سال اخير مورد اقبال عام قرار گرفت و بسط و توسعه فراوان يافت. رايجترين روي آورد در فلسفه براي كودكان، رهيافت ليپمن است. تربيت انسان‌هاي صاحب انديشه بايد نخستين هدف تعليم و تربيت باشد.( ليپمن , 1382 ) . جهتگيري عمده فلسفه براي كودكان در روي آورد رايج آن (يعني رهيافت ليپمن و پيروانش)، افزايش مهارت تفكر منطقي است. اندرسون (1977) و هارتر‌ (1980)  بر نقش اساسي جستجوي معنا در شناخت تاكيد مي‌ورزند و معتقدند دانش‌آموزان بايد به طور فعال تلاش كنند، اطلاعات جديد را با دانسته‌هاي قبلي خود وحدت بخشد و آن‌‌چه را مهم و با ارزش است استنباط و انتخاب كنند و به طور راهبردي درباره يادگيري خود بينديشند. فلسفه، مطالعه تفكر از طريق تحليل، استدلال و به كارگيري منطق را مورد تاكيد قرار داده است.

قيمت محصول : 3500 تومان

دانلود

ادامهـ مطلبـ
| ۳۱ تير ۱۳۹۷ | ۱۱:۵۲:۵۲ | پيشرو دانش
،

مقاله علل منشا و راههاي درمان اضطراب

مقاله علل منشا و راههاي درمان اضطراب

مقاله علل منشا و راههاي درمان اضطراب

فرمت فايل : doc

حجم : 23

صفحات : 25

گروه : روانشناسي و علوم تربيتي

توضيحات محصول :

مقدمه

1ـ اختلالات نوروتيك يا نوروزها و حالات عصبي

اضطراب چيست ؟

فرق ترس با اضطراب چيست ؟

نظريه هاي اضطراب

ج : اضطراب در معناي نداشتن كنترل

علايم و جلوه هاي اضطراب چيست ؟

منشأ و علل اضطراب و انگيزه هاي آن

1 – تهديد نسبت به هدف يا موقعيت

2 – ترس از ظهور تمايلات خطرناك

3 – احساس گناه و ترس از تنبيه

4 – تجديد فعاليتهاي ضربه هاي قلبي

راههاي درمان اضطراب چيست ؟

منابع

----------

مقدمه :

نگراني يا اضطراب عادي واكنشي است طبيعي و لازم كه در حقيقت جزيي از زندگي است وباعث يادگيري و رشد شخصيت و بالا بردن ميزان كارآيي و هوشياري و حتي تحريك فرد مي شود . اضطراب وقتي حالت مرضي پيدا مي كند كه از حد طبيعي بگذرد و با شدتي غير عادي تعادل رواني فرد را مختل و باعث نقصان كارايي و پيدايش يك سلسله اختلالات جسماني و رواني شود .

از مشكلات و اختلالات اساسي جوانان و نوجوانان پيدايش ترس و اضطراب در آنان است . كه سبب بروز دشواري هايي در كار تربيت و هدايت آنهاست . اين اختلال بويژه در آغاز بلوغ بسيار به چشم مي خورد . و وضع آنچنان پيچيده و درهم است كه خود آنان نيز از اين حالت خود در شگفت هستند ...

...

قيمت محصول : 3500 تومان

دانلود

ادامهـ مطلبـ
| ۳۱ تير ۱۳۹۷ | ۱۱:۵۱:۰۱ | پيشرو دانش
مقاله علل منشا اضطراب، راههاي درمان اضطراب،

دانلود مقاله بررسي اعتماد به نفس دانش آموزان و افزايش آن

مقاله بررسي اعتماد به نفس دانش آموزان و افزايش آن

مقاله بررسي اعتماد به نفس دانش آموزان و افزايش آن

فرمت فايل : doc

حجم : 141

صفحات : 17

گروه : روانشناسي و علوم تربيتي

توضيحات محصول :

اعتماد به نفس دانش آموزان

فهرست مطالب :

مقدمه

اعتماد به نفس چيست

اعتماد به نفس در ابتدا چگونه شكل مي گيرد

انواع مختلف اعتماد به نفس

نشانه هاي ضعف اعتماد به نفس

عواملي كه باعث اعتماد به نفس ضعيف  مي شود

دلايل  كمبود اعتماد به نفس

اندازه گيري اعتماد به نفس

ويژگيهاي دانش آموزاني كه اعتماد به نفس بالا دارند

ويژگيهاي دانش آموزاني كه اعتماد به نفس پايين دارند

چگونه اعتماد به نقس را  افزايش دهيم

معلم چه كارهايي مي تواند براي اعتماد به نفس دانش آموزان انجام دهد  

براي پيشگيري از كاهش افت اعتماد به نفس در دانش آموزان چه بايد كرد

پيشنهادهاي ما در ارتباط با اعتماد به نفس

سازمانها يا مراكز كمك كننده  د ر زمينه اعتماد به نفس دانش آموزان

فهرست منابع

---------

مقدمه

اغلب مردم معناي واقعي كلمه ي "اعتماد به نفس"را به خوبي درك نمي كنند . به همين دليل آن نوع از اعتماد به نفس و خود باوري را كه مطلوب و مورد نظرشان است در زند گي تجربه نمي كنند چون فكر مي كنند اعتماد به نفس يعني اين كه ايمان واعتماد به موفقيتها يي كه در كارها به دست مي آورند ، در صورتي كه اعتماد به نفس واقعي وحقيقي آن است كه قبل از اين كه در كاري موفق شويم نوعي اعتماد به توانايي خود براي انجام آن كار داشته باشيم.   بارها شنيديد كه پيشگيري بهتر از درمان است و اين موضوع دقيقا در ارتباط با اعتماد به نفس كودكان مصداق پيدا مي كند. سن كودكان يا نوجوانان مهم نيست ، ارتباط خوب معلم و دانش آموزان براي پروش كودكاني با اعتماد به نفس و مطمئن به خود ضروري است .

...

نشانه هاي ضعف اعتماد به نفس

الف ) علائم و نشانه هاي فيزيكي :

 معمولاً يك يا چند علامت از نشانه هاي فيزيكي زير مبين و نشانه ضعف اعتماد به نفس است:

۱- لبهاي آويزان

۲- صورت پژمرده و سيمايي غمگين

۳- چشمان بي فروغ

۴- لرزش ضعيف دست ها

۵- صداي ضعيف و نامطمئن

۶- پشت قوز كرده

قيمت محصول : 3500 تومان

دانلود

ادامهـ مطلبـ
| ۳۱ تير ۱۳۹۷ | ۱۱:۵۰:۱۵ | پيشرو دانش
مقاله افزايش اعتماد به نفس دانش آموزان،

تحقيق شناخت و بكارگيري روشهاي يازدارنده مصرف نابجاي مواد مخدر و الكل

تحقيق شناخت و بكارگيري روشهاي يازدارنده مصرف نابجاي مواد مخدر و الكل

تحقيق شناخت و بكارگيري روشهاي يازدارنده مصرف نابجاي مواد مخدر و الكل

فرمت فايل : doc

حجم : 27

صفحات : 35

گروه : روانشناسي و علوم تربيتي

توضيحات محصول :

تحقيق شناخت و بكارگيري روشهاي يازدارنده مصرف نابجاي مواد مخدر و الكل

هدف تحقيق :

هدف از پژوهش كار بر روي شناخت ، بكارگيري شيوه ها و برنامه‌هايي است كه نياز بازدارنده افراد از مصرف نابجاي مواد مخدر ، روان گردان ، الكل و توتون هستند و گروه مخاطب تمام افراد جامعه كشورمان به خصوص اولياء و مربيان مي باشند .

...

راه پيكار با اعتياد :

در راههاي پيكار با اعتياد راههاي زير پيشنهاد گرديده است :

1-پيشگيري از اعتياد بوسيله تنوير افكار عمومي و توجيه رواني مردم و تشريح مضرات خانمان برانداز آن .

2-تكميلو تجهيز وسائل درماني موجود و توسعه و گسترش  سازمانهاي بهداشتي براي معالجه معتادان در سطح كشور .

3-توان بخشي و مراقبت كامل از بيماران معتاد در دوران طولاني شفاهت و مراقبت كافي پس از خروج از بيمارستان كه حساس ترين وقت بازگشت بيمار به سوي اعتياد محسوب مي گردد .

قيمت محصول : 4000 تومان

دانلود

ادامهـ مطلبـ
| ۳۱ تير ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۹:۵۴ | پيشرو دانش
روشهاي يازدارنده مصرف مواد مخدر و الكل،

دانلود مقاله اهداف تعليم و تربيت از نظر بزرگان و اسلام

مقاله اهداف تعليم و تربيت از نظر بزرگان و اسلام

مقاله اهداف تعليم و تربيت از نظر بزرگان و اسلام

فرمت فايل : doc

حجم : 19

صفحات : 30

گروه : روانشناسي و علوم تربيتي

توضيحات محصول :

اهداف تعليم و تربيت از نظر بزرگان و اسلام

فهرست مطالب

مقدمه

اهداف تعليم و تربيت از ديدگاه

الف ) فارابي

ب ) قاسبي

ج ) ابن سحنون

مبناي تعيين اهداف تعليم و تربيت

الف ) مبناي علمي

ب ) مبناي فلسفه

1) معرفت شناسي

2) هستي شناسي

3) ارزش شناسي

ج ) مبناي ديني

اهداف تربيتي از ديدگاه اسلام

اهداف نمائي

اهداف جزئي

روش‌هاي تعليم و تربيت

الف ) روش هاي تربيت مقربي

ب ) روش‌هاي خودسازي

ج ) روش‌هاي تربيت در اسلام

د ) روش‌هاي تعليم و تربيت از ديدگاه ابن خلدون

آداب و وظايف ويژه معلم با دانش آموزان

آداب و وظايف معلم در امر تدريس و جلسه درس

چكيده

منابع

-----------

چكيده

تعليم و تربيت دو وسيله مهم تربيت اند كه در تعليم به معناي ياد دادن و تربيت به معناي نمو دادن مي باشد و اين دو به هم نيازمند و هر يك به ديگري مربوط است.

در تعليم و تربيت اسلام:

1- اساس آن قرآن و حديث (رفتار و گفتار رسول خدا) و در كنار آن پرداخت زكات، صبر، ادب، احترام به پدر و مادر نقش وسيعي دارد.

2- اهداف تربيتي آن: الف) اهداف غايي كه همان قرب الهي ب) اهداف واسطه اي كه حد واسط بين اهداف نهايي و جزئي است و به 4 دسته كلي خلاصه مي شود.

1) هدف تربيتي كه در آن خدا محور توجه است.

...

قيمت محصول : 3000 تومان

دانلود

ادامهـ مطلبـ
| ۳۱ تير ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۹:۲۸ | پيشرو دانش
مقاله اهداف تعليم و تربيت از نظر بزرگان اسلام،

دانلود تحقيق اوقات فراغت دانش آموزان

تحقيق اوقات فراغت دانش آموزان

تحقيق اوقات فراغت دانش آموزان

فرمت فايل : doc

حجم : 31

صفحات : 36

گروه : علوم انساني

توضيحات محصول :

مقدمه

طرح مساله:

اهميت و ضرورت تحقيق:

پيشينه تحقيق:

مقالات

گزارشي كه در اين رابطه منتشر شده است:

كتابهاي منتشر شده در اين رابطه:

تعاريف

پرسشهاي تحقيق:

روش شناسي:

مشكلات تحقيق:

يافته هاي تحقيق:

جدول شماره (1)- اطلاعات آماري رشد جمعيت جوانان

عدم مطالعه و شيوع انحرافات در ميان جوانان:

مصاحبه ها

نتيجه گيري:

منابع

-----------

مقدمه:

با توجه به بررسي ساختار جمعيتي كشورمان در نگاه نخست يك ويژگي چشمگير آشكار مي شود. كشور ايران داراي ساختار جمعيتي جوان است، به طوري كه در دهه 40 بالغ بر 75% از جمعيت كشور زير 35 ساله بوده اند و تا سال 1355 جمعيت جوان كشور 2/30% كل جمعيت بوده است. تا سال 1375 از نظر ساختار سني مانند تمامي كشورهاي در حال توسعه جهان اين رقم به35% كل جمعيت رسيد.

...

پرسشهاي تحقيق:

در اين تحقيق تلاش كرده ايم كه اوقات فراغت جوانان شهر تهران را بررسي كنيم و به سوالات زير به طور كلي پاسخ دهيم:

1.         تاثير اوقات فراغت هر نسل بر زندگي امروز آنها؟

2.         بررسي سبك زندگي افراد در هر نسل؟

3.         سبك زندگي آنان بر اساس سنت بوده يا مدرنيته؟

4.         آيا اوقات فراغت جوانان در هر نسل بر توسعه تاثيرگذار بوده است؟

5.         نحوه مديريت اوقات فراغت در اين سه دوره چگونه بوده است؟

روش شناسي:در اين تحقيق به علت ميداني بودن بخش عمده كار از روشهاي مصاحبه، پرسشنامه استفاده شده و نيز از روش اسنادي و كتابخانه اي براي مطالعات آماري استفاده برديم.

مصاحبه ها به صورت انفرادي صورت مي گرفت.

لازم به ذكر است به دليل اهميت نتايج تحقيق از مصاحبه شوندگان درخواست شد تا در حد توان صادقانه به سوالات پاسخ دهند و همچنين به دليل اين كه نسل اول مورد مطالعه در به يادآوري خاطرات گذشته دچار مشكل مي شدند از خانواده هاي آنان كمك لازم را مي گرفتيم.

قيمت محصول : 4000 تومان

دانلود

ادامهـ مطلبـ
| ۳۱ تير ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۹:۰۳ | پيشرو دانش
تحقيق اوقات فراغت دانش آموزان،

تحقيق ايده و امهات هاي پديده شناسي

تحقيق ايده و امهات هاي پديده شناسي

تحقيق ايده و امهات هاي پديده شناسي

فرمت فايل : doc

حجم : 17

صفحات : 39

گروه : روانشناسي و علوم تربيتي

توضيحات محصول :

ايده پديده شناسي يا بررسي اجمالي امهات هاي پديده شناسي

همبستگي ميان سخنراني هاي گوتينگن (ايده پديده شناسي و ديگر آثار هوسرل)

هر چند كه بسياري از مطالب اساسي پديدارشناسي بطور مفصل در بخش دوم آمده است،‌در اينجا بيشتر به سخنراني هايي كه در سال 1907 در گوتينگن انجام شد تاكيد مي شود زيرا اين سخنراني ها كه بعدا تحت عنوان كتاب ايده پديده شناسي به چاپ رسيد  رشته افكاري را بدست مي‌دهد كه در تمام آثار بعدي او بسط وتوسعه وگسترش يافتند. ...

...

موجود و پديدارشناسي

لازم مي آيد اشاره اي به معني موجود فلسفه پديدارشناسي هوسرل داشته باشيم.

نبايد از واژه موجود فورا تداعي به امري داشته باشيم كه بيرون از ذهن وجود دارد و قابل اشاره است بلكه منظور اين است كه هر چيزي كه متعال از ذهن بحساب آيد خود جهان يا خدا يا كثرات رياضي مورد تعليق قرار مي گيرند. كثرات رياضي تا بدانجا كه به صورت اموري كه مربوط به عمل فكر نباشد واموري كه داده شده و قابل«مشاهده» نباشندامري مشكوك بحساب مي آيد و در حوزه پديدارشناسي مورد توجه نمي باشد.موجود  بهر معنا بايد در علوم عيني مورد تحقيق واقع شود پديدارشناسي اساسي و مبناي خود را بر پديده گذاشته است.  مطالعه عينيت هاي متعال از عمل فكر تا آنجا كه اين عينيت ها در خود پديده تقويم مي شوند قابل بررسي هستند آنچه كه در ميدان پديدارشناسي «مشاهده» ميشود بخودي خود داراي حق اعتبار مي باشند. لذا اصل مطلب عبارت است، از به چنگ آوردن داده مطلق وضوح مطلق درباره داده كه هر شك معقولي را منتفي مي كند و در يك كلام به چنگ آوردن بداهت مطلق و مشاهده اي كه خود را تثبيت مي كند .

...

بهر صورت طريق  پژوهش پديدار شناسي بررسي نحوهاي مختلف دادگي وهمانطور تقويم نحوهاي مختلف عينيت و روابط آنها بايكديگر است كه هوسرل بعد از سخنراني هاي سال 1907 در كوتينگن هدف خود قرار دارد.

آنچه كه فوق العاده شگفت آور مي نمايد مجموعه بسيار وسيعي از دادگي ها است كه در تضايف با ذهنيت استعلايي ظاهر مي شوند وآنها همه به مثابه اعياني هستند كه در شناخت تقويم ميشوند.

 در ارتباطات متقابل اعيان علوم عيني، بخصوص عينيت فعليت واقعي فضايي-زماني تقويم مي شود.

قيمت محصول : 4000 تومان

دانلود

ادامهـ مطلبـ
| ۳۱ تير ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۸:۴۱ | پيشرو دانش
تحقيق ايده و امهات هاي پديده شناسي،

دانلود مقاله قضاوت زن

مقاله قضاوت زن

مقاله قضاوت زن

فرمت فايل : doc

حجم : 40

صفحات : 32

گروه : روانشناسي و علوم تربيتي

توضيحات محصول :

مقدمه

طبق اصل 163 قانون اساسي: (صفات و شرايط قاضي، طبق موازين فقهي به وسيله قانون معين مي‏شود). در اجراي اصل فوق قانون شرايط انتخاب قضات در ارديبهشت ماه 1361 از تصويب مجلس شوراي اسلامي گذشت كه به موجب آن قضات بيد داراي شرايط زير باشند:

ايمان ، عدالت ، تعهد عملي به موازين اسلامي ، وفاداري به نظام جمهوري اسلامي ايران، طهارت مولد، تابعيت ايران، عدم اعتياد به مواد مخدر و دارا بودن اجتهاد يا اجازه قضا از سوي شوراي عالي قضايي. در اين قانون مرد بودن نيز از جمله شرايط لازم براي قضاوت ذكر شده و به اين صورت بين شده است : (قضات از ميان مردان واجد شرايط زير انتخاب مي‏شوند...)

...

نقل نظر نراقي و برخي فقيهان نراقي در كتاب عوائد الايام ميگويد :«اجماعي كه در كلمات فقها ي متأخر ما از آن صحبت ميشود به يكي از معاني سهگانه است : 1- اجماع همه علماي امت يا علماء اماميه به گونهاي كه يكي از آنها امام عصر (ع) است 2- اجماع علما بر امري كه خود نشان دهنده ورود امام (ع) نيز در اين امر است زيرا اگر امام (ع) آن را قبول نداشته باشد بايد به گونهاي جلوظهور و رواج باطل را بگيرد و مخالفتهايي در اين ضمينه ظاهر شود وقتي مخالفتي پيدا نشد معلوم ميشود امام هم بدان راضي است و آن نظر درست و مورد قبول امام (ع) است 3- اتفاق همه علما ء امت يا علماي اماميه يا اتفاق نظر برخي از علما بر امري بگونهاي كه معلوم شود كه امام(ع) در اين قول وجزء معتقدين به اين نظر است ».26-پيدا است در اين شق سوم كه حتي اتفاق نظر همه علما و فقها شرط نيست ، تشخيص اين كهنظر و قول امام معصوم (ع) و غايب چيست ، كار سادهاي نميباشد .

قيمت محصول : 4000 تومان

دانلود

ادامهـ مطلبـ
| ۳۱ تير ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۸:۱۹ | پيشرو دانش
مقاله قضاوت زن،

تحقيق پرخاشگري و هيجان خواهي جوانان پس از تماشاي فوتبال

تحقيق پرخاشگري و هيجان خواهي جوانان پس از تماشاي فوتبال

تحقيق پرخاشگري و هيجان خواهي جوانان پس از تماشاي فوتبال

فرمت فايل : doc

حجم : 32

صفحات : 60

گروه : روانشناسي و علوم تربيتي

توضيحات محصول :

بررسي  پرخاشگري و هيجان خواهي نوجوانان و جوانان بعد از تماشاي مسابقات فوتبال

چكيده :

هدف از اين تحقيق بررسي پرخاشگري و هيجان خواهي نوجوانان و جوانان اصفهان بعد از تماشاي مسابقات فوتبال بين دو تيم فولاد مباركه سپاهان و ذوب آهن اصفهان در ليگ برتر سال 82-81 بود.

بدين منظور 180 نفر از تماشاگران و غير تماشاگران را در سه گروه مساوي كه هر يك از اعضاء شانس مساوي داشتند انتخاب گرديد. 60 نفر از ميان طرفداران تيم فولاد مباركه سپاهان و 60 نفر از ميان طرفداران تيم ذوب آهن اصفهان به روش نمونه گيري تصادفي ساده و 60 نفر از ميان نوجوانان و جوانان شهر اصفهان كه به تماشاي فوتبال نپرداخته بودند به روش نمونه گيري خوشه اي چند مرحله انتخاب شدندو پرسشنامه هاي دموگرافيك (جمعيت شناختي)،  پرخاشگري آيزنك ومقياس 40 سوالي هيجان خواهي زاكرمن (فرم پنجم) در مورد آنها اجرا گرديد .

...

بحث و نتيجه گيري :

تجزيه و تحليل داده هاي مربوط به فرضيه  شماره (1) نشان داد كه پرخاشگري در گروه تماشاگر بيشتر از گروه غير تماشاگر بود . اين نتيجه با تحقيقات ايندد و راسل (1979) مبني بر اينكه تماشاگران به طور غير مستقيم در ورزش شركت مي كنند و به طور غير عادي پرخاشگر مي شوند و بدنبال راهي براي فرو نشاندن خشم خود مي باشند كه اين عمل را با حمله به تماشا گران تيم مخالف ، به داوران و حتي بازيكنان مخالف نمايش مي دهند ، همچنين با نتايج تحقيقات گلدشتاين و آرمز (1971) ، كه ميزان خشونت و پرخاشگري در تماشاگراني كه پس از مسابقه استاديوم را ترك مي كردند ، نسبت به افرادي كه در استاديوم حضورنداشتند و يا تازه وارد شده بودند بسيار بالا بود .

قيمت محصول : 3000 تومان

دانلود

ادامهـ مطلبـ
| ۳۱ تير ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۷:۵۷ | پيشرو دانش
هيجان خواهي جوانان،

تحقيق افسردگي و اضطراب معلمان و كادر آموزشي مدارس

تحقيق افسردگي و اضطراب معلمان و كادر آموزشي مدارس

تحقيق افسردگي و اضطراب معلمان و كادر آموزشي مدارس

فرمت فايل : doc

حجم : 83

صفحات : 177

گروه : روانشناسي و علوم تربيتي

توضيحات محصول :

هدف تحقيق

انسانها در جامعه امروزي در معرض انواع تنش ها و فشارها قرار مي گيرند . فشارهايي كه با پيشرفت جوامع در زمينه تكنولوژي وصنعت به مراتب بيشتر شده وموجبات بروز مشكلات جسمي و روحي فراواني را براي افراد فراهم مي آورد . فشارها ومعضلات عديده اقتصادي ، اجتماعي ، فرهنگي سبب مي شود كه وجود انسان سريعتر از گذشته فرسوده گردد وروان حساس آدمي زودتر در معرض انواع بيماريها قرار گيرد بخصوص دراين ميان تولد كودكان استثنايي مشكل را دو چندان كرده است .
د راين راستاست كه مسئله اي بنام تربيت و آموزش و تحت الشعاع آن مدارس استثنايي و كادر آموزشي مطرح مي شود.

شايد يكي از مهمترين عوامل ترقي در زمينه آموزش اين كودكان در هر جامعه اي ، وجود معلمان ودبيران كار آزموده و مجرب است كه با مراقبتهاي دقيق و آموزش و روش دلسوزانه توام باشد و در آموزش وتربيت اين كودكان ،اگر مثلثي را فرض كنيم كه يك زاويه آن كودك در زاويه ديگر والدين باشند ، در راس آن معلمان ودبيران قرار دارند .
معلمان علاوه بر اينكه در دروس كتب را به كودكان مي آموزند نقش تربيت كردن آنان را براي ورود به جامعه اي بزرگتر را به عهده دارند وچه بسا در اين راستا خود نيز به مرور زمان دچار معضلات عديده جسمي و روحي شود . چرا كه برخورد دائمي با مشكلات روحي وجسمي كودكان مي تواند وجود هر فردي را تحت تاثير قرار دهد .

بدين ترتيت از آنچه گفته شد در مي يابيم كه سلامت رواني كادر آموزشي از درجه اهميت بالايي برخوردار است وهدف از اين پژوهش درك و دريافت پديده افسردگي واضطراب ومسايل ناشي از آنها و ارائه راه حلهاي مناسب در جهت ياري نمودن به كادر آموزشي مدارس است .
....

در اين پژوهش تمامي 60 نفرآزمودنيهاي ما بصورت تصادفي انتخاب شده‌اند وهمچنين در انتخاب مدارس از روش تصادفي سود برده ايم . روش تصادفي روشي است كه برخلاف ميل طرف يا طرفين بدون پيش بيني قبلي
بطور ناگهاني اتفاق مي افتد وهيچگونه پيش بيني براي آن نمي توان نمود .
ابزار تحقيق :
ابزار مورد استفاده در اين تحقيق آزمون اضطراب كتل و آزمون افسردگي بك مي باشد .
مقياس اضطراب كتل براساس پژوهشهاي گسترده اي فراهم شده واحتمالا موثرترين ابزاري است كه بصورت يك پرسشنامه كوتاه فراهم آمده است .
..

قيمت محصول : 9500 تومان

دانلود

ادامهـ مطلبـ
| ۳۱ تير ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۷:۳۵ | پيشرو دانش
اضطراب معلمان،
پيشرو دانش
نام عنوان 。。。

با شرح مختصر 。。。

NEW

جستجوگر

درباره ما

رمزینه بارکد


آمار

افراد آنلاين : 1
بازديد امروز : 28
بازديد ديروز : 25
بازديد كل : 7249

↑ برو بالا

سرویس وبلاگدهی فارسی یا پارسی رایگان