دانلود تحقيق آفرينش و كمال انسان و نظر اسلام و مكاتب

دانلود پروژه مقاله تحقيق پاورپوينت گزارشكار طرح توجيهي

دانلود تحقيق آفرينش و كمال انسان و نظر اسلام و مكاتب

۱۴۳ بازديد ۰ نظر

تحقيق آفرينش و كمال انسان و نظر اسلام و مكاتب

تحقيق آفرينش و كمال انسان و نظر اسلام و مكاتب

فرمت فايل : doc

حجم : 40

صفحات : 64

گروه : معارف اسلامي

توضيحات محصول :

آفرينش و كمال انسان و نظر اسلام و مكاتب

فصل 1

شناخت كمال انسان

فصل

نظر اسلام و مكاتب مختلف در مورد كمال انسان

فصل

نظر اسلام و مكاتب مختلف در مورد آفرينش جهان و انسان

---------------
بخشهايي از متن:

انسان كامل آن انساني است كه همه ارزشهاي انساني با هم رشد كند ، هيچ كدام بي رشد نباشد و هماهنگ يكديگر رشد كنند و رشدشان به حد اعلاء برسد اين همان كسي است كه قرآن مجيد از او تعبير به امام مي كند :
(( اني جاعلك للناس اماماً )) (( ما تو را امام مردم قرار داديم . )) }13
بعد از اينكه حضرت ابراهيم (ع) از پس امتحانات الهي برآمد . به درجه امامت رسيد ، يعني الگويي براي مردم شد و در واقع به كمال رسيده بود كه الگوي مردم شد .
بشر در طول اعصار گذشته هم اكنون نيز معيارهاي مختلفي را باري كمال خود در نظر گرفته و هر بار روي ارزش بيشتر تكيه كرده و كم كم هم اكنون نيز آن ارزش را فراگير كرده طوري به ديگر ارزشها لطمات سختي وارد كرده و موجب انحراف جامعه شده است . تمام جامعه هيچ وقت از راه باطل به گواهي كشيده نمي شود . و معمولاً فساد جامعه از افراط در يك حق ناشي مي شود . مثلاً عبادت يك ارزشي است كه اسلام آن را صد در صد تاييد مي كند ، عبادت در معني خاصش ذكر و تسبيح و خلوت با خداست . در اينجا معني خاصه اش مقصود است يك وقت مي بينيد اگر مراقب نشود فقط به سوي اين ارزش كشيده مي شود . مي بينيد كه اسلام مي شود فقط كردن و فقط به مسجد رفتن و نماز مستحب خواندن و دعا خواندن و تعقيب خواندن و غسلهاي مستحب به جا آوردن و تلاوت قرآن كردن و …….
...

موتاسيون يا جهش

اين فرضيه مدعي است دگرگونيهاي ناگهان «ژنها » هستند كه تغييرات موروثي را در انواع ايجاد مي كنند و گياهان و جانداران از اين تحول پيدا مي كنند .
اين نظريه در فاصله كوتاهي افكار سرگردان علما ء طبيعي را كه در اثر مطالعه انواع حيوانات اثري از تغييرات بهم پيوسته اي كه داروين به آن عقيده داشت نمي يافتند جلب نمود .
اساس فرضيه جهش يا « موتاسيون » را تغييرات نا گهاني تشكيل مي دهد  كه در بسياري از نسلهاي جانوران و گياهان ديده شده است ، به اين معني كه در نوزاد جانور يا گياهي صفاتي بر خلاف صفات پدر و مادر يا نژاد سابق ديده مي شود ، و اين صفات در پاره اي از موارد موروثي ميگردد و نسل جديدي بوجود مي آورد .
...

قيمت محصول : 7000 تومان

دانلود
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.