تحقيق تربيت كودك از نظر اسلام

دانلود پروژه مقاله تحقيق پاورپوينت گزارشكار طرح توجيهي

تحقيق تربيت كودك از نظر اسلام

۱۲۷ بازديد ۰ نظر

تحقيق تربيت كودك از نظر اسلام

تحقيق تربيت كودك از نظر اسلام

فرمت فايل : doc

حجم : 155

صفحات : 59

گروه : معارف اسلامي

توضيحات محصول :

تحقيق تربيت كودك از نظر اسلام

مفاهيم تعليم و تربيت :
آشنايي با مفاهيم تعليم و تربيت : هدف كلي :
اساسي ترين فعاليت انسان كدام است ؟
انسان در زندگي خود فعاليت هاي زيادي را انجام مي دهد كه هر كدام از آنها در جاي خود در ادامه زندگي وي نقش ارزنده اي را دارند؛ ولي با توجه به نقش نسل بزرگتر در تربيت و آماده ساختن نسل بعدي، مي توان گفت : « تعليم و تربيت » اساسي ترين فعاليت انسان است. البته اين حكم در صورتي صحيح است كه تعليم و تربيت را فقط به درس و كتاب و معلم و شاگرد محدود نسازيم و آن را جرياني تلقي كنيم كه در آن نسل بزرگتر مي خواهد قدرت و آگاهي نسل كوچك تر را در زمينه جهان شناسي، انسان شناسي، شرايط اقتصادي و سياسي و پيشرفت و تكامل گسترش دهد  و از طريق پرورش قدرت تفكر ، در افراد، آنها را براي برخورد با مسائل آماده سازد. [ علي شريعت مداري ، تعليم و تربيت اسلامي].
...

ويژگي هاي نظام تربيتي اسلام

تعليم و تربيت اسلامي انسان را از مرز هاي تنگ ماده پرستي و طبيعت گرايي فراتر مي برد و به سوي خداوند مي كشاند و توحيد را به عنوان فلسفه جهان بيني و معاد را به عنوان فلسفه زندگي مطرح مي سازد و عقل و عالم را ملاك يافتن حقيقت و ضابطه رستگاري تلقي مي كند و برد و اصل تزكيه و تعليم تكيه دارد.
تعليم و تربيت اسلامي داراي جنبه هاي الهي ، هدايتي، پويايي، عقلاني، انقلابي و استمرار و همگاني بودن است.
اسلام به تربيت و فطرت نوع بشر توجه همه جانبه دارد و در تربيت او از هيچ چيزي غلظت ننموده ، جسم و عقل و روان انسان را تربيت مي كند. و همه فعاليت هاي انسان را در زندگي معنوي و حيات مادي وي شامل مي شود. و اصالت را به تربيت مي دهد و تعليم و آموزش را مقدمه و وسيله آن مي داند.
[ روش تربيتي اسلام ، محمد قطب ، ترجمه مهدي جعفري، ص 16].
...

قيمت محصول : 5500 تومان

دانلود
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.