مقاله امام خمينى و الگوهاى دين شناختى در مسايل زنان

دانلود پروژه مقاله تحقيق پاورپوينت گزارشكار طرح توجيهي

مقاله امام خمينى و الگوهاى دين شناختى در مسايل زنان

۱۳۸ بازديد ۰ نظر

مقاله امام خمينى و الگوهاى دين شناختى در مسايل زنان

مقاله امام خمينى و الگوهاى دين شناختى در مسايل زنان

فرمت فايل : doc

حجم : 48

صفحات : 49

گروه : معارف اسلامي

توضيحات محصول :

امام خمينى و الگوهاى دين شناختى در مسايل زنان

حضرت امـام خمـينى, پـس از معـصومان (ع) كـه بـرگزيـدگان  خاص الهى اند, نسخه اى بى مثال از شخصيتى جامع است كه براى تبيين و شناخت وى بايد از زوايـاى متعددى نگريست و بـه تحليل و ارزيابى و مقايسه پرداخت. حضرت امـام, در چهـره يك انقلابى بزرگ, كسى است كه يكى از اصيل ترين انقلابها را تـا سـرمنـزل پيروزى رهبرى كرد. در مديريت و رهبرى, نظامى را پايه ريزى و در سالهاى دشوار شكل گيرى و على رغم توطئه ها و مانع تراشيهاى بسيار, رهبرى كرد كه نسخه اى منحصر به فرد است. در مرجعيت دينى, يكى از پرآوازه ترين مراجع است و دامنه مرجعيت ايشان بسى فراگير گشت. در مقام استادى و تدريس, به تعليم و تربيت صدها شاگرد در حوزه هاى مختلف اصول و فلسفه و اخلاق و عرفان نشست. در نگارش و بيان, آثارى را در زمينه هاى مختلف ارائه كرد كه براى سالهاى سال سرمايه مراكز علمى و محافل فكرى و پاسخگوى بسيارى نيازها خواهد بود.
...
حضور در عرصه سازندگى:
يكى ديگر از صحنه هاى مشاركت فراگير, مساله سازندگى همه جانبه كشور و جامعه است كه هيچ كس نبايد و نمى تواند ترديد كند كه بدون حضور فعال بانوان جامعه اسلامى بتوان در اين مهم توفيق كامل به دست آورد. در اين خصوص نيز حضرت امام, تاكيدهاى زيادى دارند:
((همه ملت ايران, همه ملت ايران, چه بانوان و چه مردان بايد اين خرابه اى كه براى ما گذاشته اند, بسازند. با دست مرد تنها درست نمى شود, مرد و زن بايد با هم اين خرابه را بسازند.))(96)
((زنان شيردل و متعهد, همدوش مردان عزيز به ساختن ايران عزيز پرداخته چنان كه به ساختن خود در علم و فرهنگ پرداخته اند و شما شهر و روستايى را نمى يابيد جز آنكه در آنها جمعيتهايى فرهنگى و علمى از زنهاى متعهد و بانوان اسلامى ارجمند به وجود آمده است.))(97)
حضرت امام اساسا معناى آزادى صحيح بانوان را نيز همين مى شمارند كه آنان بتوانند با حفظ شوئون دينى و انسانى خود, در سازندگى كشور نقش ايفا كنند:
...

قيمت محصول : 3500 تومان

دانلود
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.