مقاله زندگينامه، خصوصيات و انديشه هاي امام خميني

دانلود پروژه مقاله تحقيق پاورپوينت گزارشكار طرح توجيهي

مقاله زندگينامه، خصوصيات و انديشه هاي امام خميني

۱۳۵ بازديد ۰ نظر

مقاله زندگينامه، خصوصيات و انديشه هاي امام خميني

مقاله زندگينامه، خصوصيات و انديشه هاي امام خميني

فرمت فايل : doc

حجم : 47

صفحات : 49

گروه : معارف اسلامي

توضيحات محصول :

زندگينامه خصوصيات و انديشه هاي امام خميني

از ولادت تا هجرت
در روز بيستم جمادي الثاني 1320 هجري قمري مطابق با 30 شهريور 1281 هجري شمسي (24 سپتامبر 1902 ميلادي) در شهرستان خمين از توابع استان مركزي ايران در خانواده اي اهل علم و هجرت و جهاد و در خانداني از سلاله زهراي اطهر سلام الله عليها، روح الله الموسوي الخميني پاي بر خاكدان طبيعت نهاد.
او وارث سجاياي آبا و اجدادي بود كه نسل در نسل در كار هدايت مردم و كسب معارف الهي كوشيده اند. پدر بزرگوار امام خميني مرحوم آيه الله سيد مصطفي موسوي از معاصرين مرحوم آيه الله العظمي ميرزاي شيرازي (رض)، پساز آنكه سالياني چند در نجف اشرف علوم و معارف اسلامي را فرا گرفته و به درجه اجتهاد نايل آمده بود به ايران بازگشت و در خمين ملجا مردم و هادي آنان در امور ديني بود. در حاليكه بيش از 5 ماه از ولادت روح الله نمي گذشت، طاغوتيان و خوانين تحت حمايت عمال حكومت وقت، نداي حق طلبي پدر را كه در برابر زورگوئيهايشان به مقاومت برخاسته بود ...
...

امام خميني و توسعه فرهنگي

امروز جايگاه و اهميت توسعه به گونه اي است كه يكي از شاخصهاي تفكيك و تشخيص كشورهاي پيشرفته از عقب مانده به شمار مي آيد. يكي از ابعاد توسعه در كشورها توسعه فرهنگي است، و با توجه به تأثيرگذاري فرهنگ هر جامعه در اقتصاد و سياست آن، نقش توسعه فرهنگي و اهميت آن در هر جامعه به خوبي به دست مي آيد.
ذكر اين نكته لازم است كه منظور از فرهنگ مجموعه اعتقادات، باورها و سنت ها در يك جامعه است؛ و منظور از توسعه گسترش و افزايش نيست، بلكه گاه اصلاح و يا تغيير براي رشد و تعالي جامعه منطبق با اهداف و سياستهاي توسعه در همين راستا انجام مي پذيرد. به دليل آن كه موضوع سخن، تبيين ديدگاه امام خميني(ره) در توسعه فرهنگي است ابتدا تعريف امام از فرهنگ و جايگاه آن در جامعه لازم به نظر مي رسد.
...

قيمت محصول : 5000 تومان

دانلود
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.