دانلود مقاله اسلام و مقتضيات زمان

دانلود پروژه مقاله تحقيق پاورپوينت گزارشكار طرح توجيهي

دانلود مقاله اسلام و مقتضيات زمان

۵۰ بازديد ۰ نظر

مقاله اسلام و مقتضيات زمان

مقاله اسلام و مقتضيات زمان

فرمت فايل : doc

حجم : 47

صفحات : 87

گروه : علوم انساني

توضيحات محصول :

 

اسلام و مقتضيات زمان

علت تغيير مقتضيات زمانها

انا عرضنا الامانه علي السموات و الارض و الجبال فابين ان يحملنها و اشفقن منها و حملها الانسان انه كان ظلوماً جهولاً.
اين آيه شريفه قرآن كه تلاوت شد از آيات بسيار پرمعني قرآن كريم است. اينكه عرض مي‌كنم پر معني است، با اينكه همه آيات قرآن پر معني مي‌باشد، از اين نظر است كه بعضي از آيات قرآن به شكلي مطلب را عرضه مي‌دارد كه مردم را وادار به تفكر و تعمق مي‌كند.
قرآن كريم زياد به تفكر دعوت مي‌كند يا به طور مستقيم و يا غير مستقيم. دعوتهاي مستقيم قرآن كريم به تفكر همان آياتي است كه رسماً موضوع تفكر را عنوان كرده است،
...
از نظر علمي ثابت شده است كه بدن انسان مجموعه‌اي  است از حيوانات ذره بيني كوچك به نام سلول. سلولها بر دو قسمند: سلولهاي عصبي و سلولهاي غير عصبي. اينكه سلولهاي غير عصبي نو و كهنه مي‌شوند قديميها قبول داشته‌اند و امروز هم ثابت است. در مورد سلولهاي عصبي مي‌گويند خود سلول نمي‌ميرد ولي پيكر آن عوض مي‌شود. بنابراين اگر شما يك انسان را در نظر بگيريد مثل اينست كه ساختمان و بناي اين مسجد را در نظر بگيريد. اگر همه جاي اين ساختمان را عوض بكنند: سقف را عوض بكنند، كفش را عوض بكنند، ديوارها را عوض بكنند، يك آدمي كه قبلاً اين مسجد را ديده است، حالا كه مي‌بيند ممكن است خيال بكند كه اين همان مسجد است در صورتي كه از آن مسجد حتي يك جزء هم وجود ندارد. اما واقعاً و اساساً اين مسجد، آن مسجد نيست. از نظر بدن انسان اگر فكر بكنيم، بدن هر انساني قطعاً در مدت عمر چند بار عوض مي‌شود يعني ما از نظر بدن خودمان مثل همين مسجدي هستيم كه دو سه بار آن را از بين برده و از بيخ و بن تعمير كرده باشند.
...

قيمت محصول : 5000 تومان

دانلود
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.