دانلود مقاله سيري در قيامت

دانلود پروژه مقاله تحقيق پاورپوينت گزارشكار طرح توجيهي

دانلود مقاله سيري در قيامت

۱۰۹ بازديد ۰ نظر

مقاله سيري در قيامت

مقاله سيري در قيامت

فرمت فايل : doc

حجم : 65

صفحات : 47

گروه : معارف اسلامي

توضيحات محصول :

سياحت در قيامت

مقدمه

عالم برزخ در چند قدمي
يكي از خصوصيات آدمي، ميل به جاودانه ماندن و خلود است و از آن جا كه خداوند عزوجل حكيم و مهربان است به اين نياز انسان همانند ساير نيازهاي وي پاسخ گفته و او را در سراي آخرت و بعد از مرگ جاودان كرده است.
بعضي مي پندارند «روز قيامت»، خيلي دور است، زيرا مثلا حضرت آدم (ع)، نوح، ابراهيم، موسي (ع) و ... قوم خود را از حساب و كتاب روز قيامت مي ترساندند، ولي از آن عصر تاكنون هزاران سال گذشته؛ ولي هنوز، قيامت برپا نشده و شايد ميليونها سال ديگر نيز، قيامت برپا نگردد.
...

اسماء قيامت و وجه تسميه آنها

طَامَّهُ الكُبري: (نازعات/34) كلمه طامّه به معناي عاليه و غالبه است. وقتي گفته مي شود: اين أطمّ از آن است معنايش اين است كه از آن عالي تر است. هر داهيه و بلائي را كه انسانها از دفع آن عاجز باشند طامّه مي گويند.   طامه الكبري همان قيامت است چون قيامت، داهيه اي است كه از هر داهيه ديگري عالي تر است و بر هر داهيه اي غالب است.  

الحاقّه: (حاقّه/1) منظور از حاقه روز قيامت كبري است و اگر به اين نامش ناميد، براي اين بود كه روزي است حق و ثابت و غيرقابل تخلف و ترديدناپذير، كلمه الحّاقه از مصدر «حقّ» است كه به معناي ثابت و مقرر واقعي است.  
...

با بينش توحيدي اين جهان هستي و خلقت آن هدفمند مي باشد . دليل هدفدار بودن آفرينش نيز روشن است . چرا كه اولا خداوند سبحان و خالق اين جهان حكيم است و شخص حكيم كار عبث و بيهوده انجام نمي دهد بنابراين خلقت جهان از سر بيهودگي و تفنن نيست . ثانيا دقت و نظم و علم در ذرات عالم مشهود است . اين همه تدبير و حسابگري در امري عبث ، غير معقول و باورنكردني است .(( و اي رسول آيات قرآن عظيم از جانب خداي داناي حكيم به وحي بر تو القا مي شود
...

قيمت محصول : 3000 تومان

دانلود
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.