توضيحات محصول :
يادگيري مبتني بر مغز
اشاره: علوم بنيادي اعصاب (عصب شناسي و رفتارشناسي مغز و سلسله اعصاب)، از جمله دانش هاي پيچيده اي است كه به تدريج و آرام- آرام وارد عرصه هاي زندگي ميشود. امروزه كاربردهاي عصب شناسي در علوم تربيتي و آموزش و پرورش، گسترده تر از ساير زمينهها نمود يافته است. آن چه در پي ميآيد مقاله اي است كه از مجله معروف و حرفه اي «رهبري آموزشي» ترجمه شده است كه به رغم سنگين بودن برخي از بخش هاي آن، قابل تعمق و خواندني است. نكته هاي خارج شده در اين مقاله، ميتواند فرضيات بسياري از پژوهش هاي تربيتي و رفتاري را شكل دهد.
...
آموزش زود هنگام و بلندمدت موسيقي، واقعاً اثر مثبت در يادگيري، حافظه و هوش دارد مربيان بايد به اين گونه مطالعات توجه كنند، نه اين كه منتظر معجزه باشند. مشاوران در تلاش اند در«جنبش يادگيري مبتني بر مغز» سرمايه گذاري كنند. اكثر مشاوران و مسئولان بهبود قابليت هاي كاركنان، سعي ميكنند به موازات تحولات حركت كنند. آنها اظهارات خود را اصلاح و تعديل و از حقيقت پيروي ميكنند. متأسفانه، برخي معلمان و مشاوران، حقيقت را كش و قوس ميدهند، از انجام دادن پژوهش خودداري ميورزند، معلمان را گمراه ميكنند و درباره چيزهايي كه در زمينه پژوهش در مغز از آنها سخن رانده ميشود و چيزهايي كه از آنها صحبت نمي شود، ادعاهاي غلط دارند. «فرآيند بررسي و تجديد نظر در مورد ...
...