مقاله انواع و مهارتهاي مقابله اي

دانلود پروژه مقاله تحقيق پاورپوينت گزارشكار طرح توجيهي

مقاله انواع و مهارتهاي مقابله اي

۷۸ بازديد ۰ نظر

مقاله انواع و مهارتهاي مقابله اي

مقاله انواع و مهارتهاي مقابله اي

فرمت فايل : doc

حجم : 15

صفحات : 19

گروه : روانشناسي و علوم تربيتي

توضيحات محصول :

مهارت هاي مقابله اي

چكيده
در اين مقاله مهارتهاي مقابله اي به عنوان يك از مؤلفه هاي اساسي بهداشت رواني مورد بررسي قرار ميگيرد. مقابله تعريف شده و تدابير و منابع مقابله اي شرح داده مي شوند. انواع مقابله شامل مقابله كارآمد؛ مقابله متمركز بر مسئله (مقابله فعال، مقابله مبتني بر برنامه‌ريزي، مقابله بردبارانه و مقابله جستجوي حمايت اجتماعي كارآمد) و مقابله متمركز بر هيجان (مقابله مبتني بر جستجوي حمايت عاطفي، مقابله مبتني بر تفسير مجدد مثبت، مقابله مبتني بر مذهب و مقابله مبتني بر پذيرش) و مقابله ناكارآمد (پرداختن به احساسات دردناك از طريق تفكر آرزومندانه، استفاده از دارو براي فرار از رنج، تفكر منفي، رفتارهاي تكانشي، عدم درگيري ذهني و رفتاري و مقابله به صورت انكار) شرح داده مي‌شوند.
...
مقابله متمركز بر مسئله
مقابله‌هاي متمركز بر مسئله، عبارت از عملكرد‌هاي مستقيم فكري و رفتاري فرد مي‌باشد كه به منظور تغيير و اصلاح شرايط تهديد كننده محيطي انجام مي‌شود. به بيان ديگر مقابله متمركز بر مسئله به تلاش‌هاي فرد براي تغيير وضعيت و گلاويزي مستقيم با مشكل مربوط مي‌شود.(پاري ۱۹۹۱ ترجمه مقدسي ۱۳۷۵).
هيچ كس بدون كوشش نمي‌تواند به چيزي دست يابد. تصميم گيري در مورد اين كه فرد هنگام استرس چه كار بايد بكند نيازمند به قضاوت خود او است، كه اين قضاوت‌ها متأسفانه به وسيله هيجانات منفي كه در اثر تجارب منفي گذشته به وجود آمده‌اند تحت تأثير قرار مي‌گيرند.
...

قيمت محصول : 2800 تومان

دانلود
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.