توضيحات محصول :
نقـش مراكز پـيـش دبسـتاني در رشـد هـمه جانبه كودكان
بخشهايي از متن
اهـداف مربوط به رشد عـاطفي اجـتـماعي
سالهاي بين سـه تا شـش سالگي مرحله شـكـل گـيـري شـخـصيت اسـت كه با حساسيت زياد كودك نسبت به پيرامون خود مشخص مي شود .
اين سالها، دقـيقا زمان آموزش پـيش از دبـستان اسـت كه نفـوذ آن مي تواند دائمي باشد وبا نفـوذ و تأثير خانواده مطابقـت يا مقـابله كند.
خاطر نـشان شده است كه عـملكرد اساس آموزش پـيـش از دبـستان آشنا كردن كودكان با زندگي اجتماعي است. كودكان در اين دوره مي آموزند كه چگونه به صورت جمعي با كودكاني كه تـقـريباً آنها هـستند وبا بزرگ سالاني كه والـدين آنها نـيـسـتـنـد و وظـايـف شـخـصي را انـجـام مي دهـنـد، زنـدگـي كــنـنـــد.
...
اهـداف مـربـوط بـه نـيـازهـاي ديـنـي و اخـلاقـي
اخلا ق، از نظر پياژه مانند هـوش در قالب مراحلي نظام دارد و پي در پي رشد مي كـنـد كه وابسته به رشد شـناختي كـودك است. هـر مرحله جديد در رشد شناختي، سطح بالاتري از آگاهي اخلاقي را به دنبال خواهـد داشت.
لورنس كـلبرگ( Kohlberg ) نـيـز مانند پـياژه معـتـقـد اسـت كه توانايي هاي ذهـني و شناختي افراد، مراحل رشتد اخلاقي آنان را تـعـيـيـن مي كـنـد و رشـــــد اخلاقي
افـراد، حاصل تأثـيـر مـتـقـابـل رشـد شـناخـتـي آنها و مـحـيـط اجـتـمـاعـي اسـت.
...