تحقيق رابطه انتخاب رشته توسط والدين با عملكرد تحصيلي و مقايسه با انتخاب رشته توسط خود دانش آموز

۸۵ بازديد ۰ نظر

تحقيق رابطه انتخاب رشته توسط والدين با عملكرد تحصيلي و مقايسه با انتخاب رشته توسط خود دانش آموز

تحقيق رابطه انتخاب رشته توسط والدين با عملكرد تحصيلي و مقايسه با انتخاب رشته توسط خود دانش آموز

فرمت فايل : doc

حجم : 273

صفحات : 48

گروه : روانشناسي و علوم تربيتي

توضيحات محصول :

هدف كلي :
مطالعه رابطه انتخاب رشته توسط والدين براي دانش آموزان وعملكرد تحصيلي دانش‌آموزان مي باشد.
اهداف ويژه تحقيق :
مقايسه پيشرفت تحصيلي دانش آموزان رشته رياضي فيزيك كه خود انتخاب رشته كرده اند با دانش آموزاني كه بالاجبار به اين رشته آمده اند.
بيان مسئله :
مقايسه پيشرفت تحصيلي دانش آموزان رشته رياضي فيزيك آموزش و پرورش كرج كه خود انتخاب رشته كرده اند با دانش آموزاني كه تحت فشار والدين به اين رشته آمده اند.
اگر نقش فرد و خانواده و مدرسه واجتماع را كه مي توانند در موفقيت فرد موثر باشند درنظر بگيريم آنگاه مي توانيم در خصوص واهميت هر يك از موارد بالا بطور مفصل صحبت كنيم.
لازم به ذكر است كه اگر زمينه هاي لازم توسط خانواده و مدرسه و اجتماع فراهم آيد به منظور رشد و تحقق بخشيدن آن انگيزه و هدفهاي فرد به مراتب موفقيت او بيشتر خواهد شد كه در اين خصوص در فصل سوم بخش پايه هاي علمي و نظريات مربوط به مسئله مورد تحقيق صحبت شده است.
...
با توجه به تحقيق انجام شده به نتيجه گيري نهايي از تحقيق مي پردازيم و اينكه آيا سطح تحصيلات و شغل والدين و عوامل ديگري در پيشرفت تحصيلي فرزندان تاثير مي گذارد يا نه و در آخر پيشنهاداتي در رابطه با محدوديتها و بهتر شدن وضع تحصيلي فرزندان مي دهيم.
نتيجه گيري :
با توجه به آنچه كه از يافته ها مي توان فهميد و در واقع تفاوتي كه ميان دو گروه از دانش آموزان كه خود با علاقه و انگيزه انتخاب رشته كرده اند و دانش آموزاني كه با اجبار به اين رشته تحصيلي آمده اند از نظر آماري معني دار است و از طرفي با توجه به تحقيقات و پژوهشها و نظريه هاي علمي كه در فصل دوم مورد بررسي قرار گرفت مي توان نتيجه ديگري كه بايد انسان بعنوان يك موجود آزاد و صاحب اختيار وانتخابگر و از طرفي با توجه به محدوديتهايي كه در پيش روي قرار دارد راههايي را پيشنهاد كرده و با توجه به اينكه داراي علاقه و انگيزه مي باشد كه در واقع اين عوامل بعنوان موتور و جهت دهنده او هستند.
...

قيمت محصول : 5000 تومان

دانلود
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.