مقاله تناسبات در معماري مسكوني ايران

دانلود پروژه مقاله تحقيق پاورپوينت گزارشكار طرح توجيهي

مقاله تناسبات در معماري مسكوني ايران

۱۳۴ بازديد ۰ نظر

مقاله تناسبات در معماري مسكوني ايران

مقاله تناسبات در معماري مسكوني ايران

فرمت فايل : doc

حجم : 1094

صفحات : 45

گروه : معماري

توضيحات محصول :

تناسبات در معماري مسكوني ايران

چكيده:
در اين مقاله ابتدا با تعاريف، انواع و كاربردهاي مقياس آشنا مي شويم. در ادامه عناصر و اصول كلاسيك معماري ايران را بررسي مي كنيم. سپس پيرامون تناسبات طلايي و انساني در معماري صحبت مي كنيم و پيمون در ايران و كن در ژاپن را معرفي مي كنيم، همچنين با لوكوربوزيه و سبك كارش آشنا مي شويم و در پايان گذري بر تاريخ معماري و شهرسازي ايران داريم.
نتيجه گيري
با نگرشي بر ساير سبكها و مكاتب معماري، معماري منفجر شده دوران نهضت (Modernism) بدون هويت و بدون گذشته تاريخي و ريشه فرهنگي قادر نيست كه پاسخگوي باور هاي فرهنگي اين مرز و بوم باشد و همچنين ناساختارها و ضد ساختار گونه ديكانستراكتيويستها ( Deconstraction ) براي جامعه پايبند به سنتها و ميراث فرهنگي، قابل درك نيست چون هنر معماري اصيل كشورمان هيچگاه با پرخشگري نسل عصيانزده قرن حاضر همراه نشده و متانت و سنگيني بيان خود را حفظ كرده است.
پس ضرويست كه معماران اين عصر با شناخت، پالايش و بهره گيري مناسب از محاسنات ساير مكاتب و سبك هاي معماري و عجين نمودن آنها با فرهنگ خودي (نه مقلدانه)، معماري ايران را كه همواره مورد توجه بوده احياء نموده و در اين برهه از زمان، معماري اصيل ايراني را تجلي نمايند...

قيمت محصول : 3500 تومان

دانلود
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.