تحقيق علل و نحوه پيدايش حاشيه نشيني مشهد

دانلود پروژه مقاله تحقيق پاورپوينت گزارشكار طرح توجيهي

تحقيق علل و نحوه پيدايش حاشيه نشيني مشهد

۱۳۳ بازديد ۰ نظر

تحقيق علل و نحوه پيدايش حاشيه نشيني مشهد

تحقيق علل و نحوه پيدايش حاشيه نشيني مشهد

فرمت فايل : doc

حجم : 8592

صفحات : 52

گروه : تحقيق

توضيحات محصول :

بررسي علل و نحوه پيدايش حاشيه نشيني

(نمونه موردي : اسكان غير رسمي در غرب مشهد- قلعه وكيل
عنوان درس :

روش تحقيق در شهرسازي

اين محصول داراي دو فايل (ورد 27 صفحه) و (پاورپوينت 25 صفحه) مي باشد

اهداف تحقيق
مطالعه و تحقيق پيرامون مسائل مختلف شهري و روستايي از اساسي ترين كارهايي است كه در هر كشور بايد صورت گيرد تا برنامه ريزي هاي توسعه و عمران آن كشور بطور دقيق و صحيح انجام شود در كشورهاي توسعه يافته به اين امر توجه بسيار شده و قسمت زيادي از بودجه كشور را به اين بخش اختصاص داده اند.
با توجه به اهميت مسئله توسعه شهر ها و گسترش بيش از حد شهر هاي بزرگ و پيدايش حاشيه نشيني ، مطالعه حاشيه نشيني و زاغه نشيني بسيار مهم و ضروري است چرا كه جهت برنامه ريزي هاي توسعه و عمران شهري يك برنامه ريز بايد با خصوصيات اكولوژي ، اجتماعي ، اقتصادي ، سياسي، فرهنگي و جمعيتي كليه مناطق شهري آشنا باشد.
هدف عمده در اين تحقيق شناخت علت اصلي گسترش شهر ها و خصوصا شهر مشهد و جلوگيري از مهاجرت بي رويه به شهر هاي بزرگ و به دنبال آن محو شدن مناطق حاشيه نشين در سطح شهر مشهد و ايجاد نوعي تعادل بين مناطق حاشيه اي و مركز شهر ميباشد. از ديگر اهداف تحقيق ارائه راهبرد هايي در جهت رفع معضل حاشيه نشيني در كلانشهر مشهد و دست يافتن به توسعه پايدار است.
...

تاريخچه حاشيه نشيني در ايران

توسعه شهري در ايران در فاصله سال هاي  1340-1320 مبنتي بر رشد مهاجرت روستايي بوده و دو قطب مرفه نشين شهري و فقيرنشين در اين دوره خودنمايي مي كند.
به تدريج به تابعيت از غرب طرح هاي شهري به اجرا در مي آيد و طرح هاي جامع به علت اينكه توسعه بخش خدمات را به عنوان پايه هاي اقتصادي براي پيشرفت شهر در نظر گرفته ، چندان موفق نمايان نشدند. بافت سال هاي اخير شهرهاي ايران رشد سريع در سطح ، عمق ، ارتفاع و تعداد معابر را در بر داشت و در عين حال فشردگي شديد بناها افزايش جمعيت و نيازمنديهاي زندگي صنعتي سيماي شهرهاي ايران و نوع معيشت آن ها را دگرگون مي سازد. جمعيت شهرها به خصوص در 50 سال اخير رو به افزايش گام مي نهد.

قيمت محصول : 6000 تومان

دانلود
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.