تحقيق تاثير رنگ بر حافظه كودكان دبستاني

دانلود پروژه مقاله تحقيق پاورپوينت گزارشكار طرح توجيهي

تحقيق تاثير رنگ بر حافظه كودكان دبستاني

۱۲۰ بازديد ۰ نظر

تحقيق تاثير رنگ بر حافظه كودكان دبستاني

تحقيق تاثير رنگ بر حافظه كودكان دبستاني

فرمت فايل : doc

حجم : 1103

صفحات : 150

گروه : روانشناسي و علوم تربيتي

توضيحات محصول :

تاثير رنگ بر حافظه كودكان

چكيده:
در پژوهش حاضر تأثير رنگ بر حافظه كودكان اول دبستان پسرانه شهيد عباسپور شهرستان كرج در سال 84-1383 مورد آزمون قرار گرفته است. جامعه آماري و تعداد دانش آموزان، آزمون شده 42 نفر مي باشند كه با استفاده از روش دو گروه مستقل و تصادفي مورد سنجش قرار گرفته اند. ابزار اندازه گيري در اين پژوهش يك سري تصاوير كه تعداد آنها 20 عدد بوده است و به صورت رنگي در همان تعداد بصورت سياه و سفيد تهيه شده است و هر دو گروه با يك سري از اين تصاوير يعني گروهي با تصاوير رنگي و گروه ديگر با تصاوير سياه و سفيد مورد سنجش قرار گرفته اند. مسأله در اين پژوهش اين بود كه آيا رنگ بر حافظه تأثير مثبت دارد. آيا بين رنگ و حافظه رابطه مستقيم است، كه با انجام عمليات آماري كه در اين پژوهش از آزمون t دو گروه مستقل استفاده شده و پس از تجزيه و تحليل نتايج زير بدست آمده كه اولاً رنگ بر حافظه تأثير مثبت دارد، ثانياً رابطه بين رنگ و حافظه مستقيم است.
هدف پژوهش:
بررسي و تعيين تأثير رنگ بر حافظه دانش آموزان كلاس اول شهرستان كرج
جامعه آماري :
چنانچه اشاره شد فرضيه تحقيق مطالعه رنگ بر حافظه كودكان كلاس اول دبستان پسرانه شهرستان كرج مي باشد به همين منظور تعداد 42 كودك انتخاب شده و به كمك تصاوير رنگي و سياه و سفيد مورد آزمايش قرار گرفته اند كه 21 نفر توسط تصاوير رنگي و همين تعداد توسط تصاوير سياه و سفيد مورد سنجش قرار گرفتند.
روش تحقيق:
در اين نوع پژوهش آزمون براي مقايسه دو گروه مستقل است كه پژوهشگر از دو گروه آزمودني استفاده كرده و تأثير متغيرهاي آزمايشي را در اين دو گروه تعيين مي كند. لذا پژوهش حاضر، تحقيق از نوع مستقل است.

قيمت محصول : 9000 تومان

دانلود
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.