تحقيق ديدگاه ابرقدرتها و اعراب به امنيت خليج فارس

دانلود پروژه مقاله تحقيق پاورپوينت گزارشكار طرح توجيهي

تحقيق ديدگاه ابرقدرتها و اعراب به امنيت خليج فارس

۱۳۸ بازديد ۰ نظر

تحقيق ديدگاه ابرقدرتها و اعراب به امنيت خليج فارس

تحقيق ديدگاه ابرقدرتها و اعراب به امنيت خليج فارس

فرمت فايل : doc

حجم : 129

صفحات : 14

گروه : تحقيق

توضيحات محصول :

ديدگاه ابرقدرتها و اعراب درمورد امنيت خليج فارس

اصولا جستجوي امنيت يكي از مهم ترين كنشها و انگيزه هاي انسان است و همچنين تأمين امنيت هر جامعه و افراد آن مهم ترين نياز هر جامعه اي مي باشد.
در زمان ما جوامع كوچكتر، در جامعه بزگتري به نام كشور به صورت مهم ترين واحدسياسي در آمده اند و مجموع اين واحدها نظام بين المللي راتشكيل مي دهندكه درنظام بين المللي داراي مهم ترين اقتدار هستند.. اين كشورها از نظر امكانات مادي و معنوي ازقبيل جمعيت،منابع طيبعي،رشد اقتصادي و...دريك سطح نيستند و به همين دليل تصورات وتوقعات آن ها از روابط با كشورهاي ديگريكسان نيست. منافع دولتها به دلايل گوناگون گاهي با هم متفاوت وحتي درتضاداست كه موجب كشمكش و اختلاف بين آن هامي شود؛به همين دليل تلاش براي امنيت ملي و گسترش دامنه وتضمين آن يكي ازمهم ترين اهداف كشورها در پهنه زندگي بين المللي مي باشد.
...
وابستگي كشورهاي عربي منطقه به دول غربي و علي الخصوص امريكا سبب شده اين كشورها عملا در سياست داخلي وخارجي خود، از خود ابتكار عملي نداشته باشند وتصميم گيري براي خودراعملابه امريكا بسپارند و آينده خود را مبهم  و گنگ ببينند.نمونه اين وابستگي رامي توان در امارات ديد كه با ركودي  كه در اقتصاد امريكا به وجود آمد متأثر شده و دچار ركودي بي سابقه در همه ي عرصه هاي اقتصادي، مسكن سرمايه گذاري هاي خارجي توريسم  پذيري و... گرديد.

قيمت محصول : 2000 تومان

دانلود
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.