تحقيق جغرافياي شهري

دانلود پروژه مقاله تحقيق پاورپوينت گزارشكار طرح توجيهي

تحقيق جغرافياي شهري

۱۳۳ بازديد ۰ نظر

تحقيق جغرافياي شهري

تحقيق جغرافياي شهري

فرمت فايل : doc

حجم : 380

صفحات : 36

گروه : جغرافيا

توضيحات محصول :

جغرافياي شهري

جغرافياي شهري چيست؟
تاكنون درباره جغرافياي شهري تعاريف گوناگوني ارائه شده است.آنچه در زير مي آيد تعاريف مورد پذيرش اغلب جغرافيدانان در دنياي علم است:
      1)جغرافياي شهري بر نظام فضائي و موقع شهر تأكيد دارد و مانند ديگر شاخه هاي علم جغرافيا ، علل پراكندگي مكانهاي شهري ، تشابهات و تناقضات اجتماعي - اقتصادي ميان آنها را با توجه به شرايط مكاني مطالعه مي كند.     
با توجه به تعريف مذكور،تحليل و تأكيد در جغرافياي شهري ،بر پايه اين موارد صورت مي گيرد:
     الف)نظام داخلي شهرها و ماهيت الگوها ،بويژه كاربري زمين ها و حوزه هاي اجتماعي در شهرها؛
     ب)بررسي روند اين الگوها و شكل گيري آنها در طول زمان.
      2)جغرافياي شهري درباره الگوهاي فضائي پديده هاي شهري از نظر پراكندگي فضائي و نيز تأثير متقابل فضائي آنها مطالعه كرده ، همچنين روندها را در داخل شهرها بررسي ميكند.اين تعريف از جغرافياي شهري بيشتر"پوزيتيويستي"است و روشهاي آماري و مدلها را به كار مي گيرد.
...
نسبت به طرق ارتباطي ، راهها و معابر طبيعي و حتي نسبت به مواد اوليه ، منابع انرژي و نيروي انساني موجود در ناحيه مي تواند داشته باشد.
لازم به يادآوري است كه در قلمرو داده هاي طبيعي علاوه بر اهميت گذرگاه ها و معابر طبيعي ، مرز تماس و برخورد دو ناحيه اي كه از لحاظ مورفولوژيكي و پدولوژيكي با هم مغاير و ناهمانند ، مورد توجه جغرافيدانان است .
علاوه بر اين و بطور استثنائي خود مقر و نشستگاه جغرافيائي شهر مي تواند يكي از عوامل توجيه كننده موقعيتي باشد كه شهر از آن برخوردار است و در اين راستا است كه ارزيابي متقابل مقر و موقع جغرافيائي شهر ضروري مي نمايد.
...

قيمت محصول : 2000 تومان

دانلود
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.