مقاله ماهيت و انواع طلاق و عواقب خانوادگي آن

دانلود پروژه مقاله تحقيق پاورپوينت گزارشكار طرح توجيهي

مقاله ماهيت و انواع طلاق و عواقب خانوادگي آن

۱۱۹ بازديد ۰ نظر

مقاله ماهيت و انواع طلاق و عواقب خانوادگي آن

مقاله ماهيت و انواع طلاق و عواقب خانوادگي آن

فرمت فايل : doc

حجم : 195

صفحات : 50

گروه : روانشناسي و علوم تربيتي

توضيحات محصول :

طلاق و عواقب آن در خانواده

در اين تحقيق سعي داريم به بررسي ماهيت طلاق و عوامل مهم آن درخانواده بپردازيم

ديدگاه كلي در زمينه طلاق

طلاق شعله ي محبت را خاموش مي كند، عشق ها را به كينه و دشمني بدل مي سازد، ضعف هاي يكديگر را در برابر چشم هم بزرگ مي نمايد. حتي سبب مي شود كه آنان فقط نقاط منفي يكديگر را ببيننند، هر كدام سعي دارد ديگري را متهم سازد و زمينه را براي سقوط او فراهم نمايد، زني مهربان يك باره لجباز مي شود و مردي با چنان عظمت و وقار يك باره عيب جو مي شود و اين همه براي پاره كردن رشته ي الفت هاست. يكي از بزرگترين خطراتي كه در زندگي همه ي انسان ها وجود دارد، طلاق است، جدايي و طلاق بيشتر متوجه كودكان خانواده است كه دل به عنايت و مهر والدين گرم داشته و خانه را مركز اميد و پناهگاه خويش مي شناسند، اگر پدران و مادران بدانند طلاق و جدايي چه محروميتي را براي فرزندان پديد مي آورد و دل نازك طفل را چگونه شكند و او را از چه لذاتي محروم مي سازد، شايد هرگز تن به اين كار در ندهند، جدايي پدر و مادر از يكديگر كودك را به اختلال عاطفي دچار مي سازد، حالت افسردگي براي او پديد مي آورد ...
كنترل اجتماعي از طريق فشار
جامعه ناچار است قواعدي وضع كن و رفتار اعضاء را در حيطه نظارت قرار دهد . حال چنانچه شيوه هاي ظريف و غيرمستقيم در اجراي اين اهداف كارايي نداشته باشد ، دست به وضع قوانيني مي زند كه در نهايت اعمال حداقل كنترل اجتماعي را ممكن مي سازد . تفاوت در اين است كه اعمال فشار ، در راه تأمين نظم اجتماعي ، اعمال قانون ، تحقق هنجارها و رعايت ارزشهاي اجتماعي ، مشكلاتي چند پديد مي آورد :
ـ از جانبي بايد تعداد بسياري از انسانها را به همراه وسايلي پيچيده در راه اعمال كنترل اجتماعي به كار گرفت .
ـ از جانب ديگر ، انسانها خود راه هايي بسيار مي يابند كه از قانون بگريزند و در عين حال توسط مأموران قانون نيز گرفتار نشوند .
...

قيمت محصول : 5000 تومان

دانلود
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.