توضيحات محصول :
تأثير تربيت بدني در يادگيري دانش آموزان ابتدايي
مقدمه
تعريف تربيت بدني
اهداف تربيت بدني
اهميت تربيت بدني
نقش ورزش در يادگيري دانش آموزان ابتدايي
تربيت بدني / پيشرفت تحصيلي و هوش
تربيت بدني / حس كنجكاوي
ورزش / خودشناسي
ورزش / ايجاد انگيزه و اشتياق
آموزش دروس در تلفيق با تربيت بدني
راهكارها
=================
«مقدمه»
تربيت بدني و ورزش، بخش مهمي از برنامه آموزشي مدرسه و فرايند تربيت و پرورش كودك و نوجوانان را تشكيل مي دهد دستيابي به اهداف آموزشي تربيت بدني در سه حيطه شناختي، عاطفي اجتماعي و رواني –حركتي فقط از راه بررسي آموزشي، هدفمندي، برنامه ريزي و استفاده از طرح درسي امكان پذير است. و يكي از دروسي است كه اگر به طور صحيح برنامه ريزي گردد نقش مؤثري ميتواند در رشد و تكامل دانش آموزان داشته باشد هدف هر معلم از اين برنامه تعليم و تربيتي، بايد كمك به دانش آموز به منظور دست يابي به استعداد خويش و قبول مسئوليت باشد و اين درس جزئي غير قابل تفكيك از جريان تعليم و تربيت است و در تكامل كلي دانش آموز و حتي در روند كلي آموزش سهيم ميباشد.
...
ورزش خود شناسي و ايجاد انگيزه
(ورزش وسيلهي خودشناسي است. برخورد انسان با ورزش هدفمند به او فرصت را ميدهد تا از مرزهاي خود محوري و خودخواهي گذشته به كشف استعدادهاي خود بپردازد و به تجربه بپردازد و به تجربه دريابد كه ابعاد وجودي او به صورت يك كل تفكيك ناپذير با ورزش درگير است.
با توجه به مطالب فوق ميتوان گفت كه دانشآموزان با ورزش به خود آگاهي ميرسند كه اين خودآگاهي نياز دانش آموز است و توسعه آن در روند يادگيري جنبه حياتي دارد و ميتواند موجب يادگيري گردد چون در اين خود شناسي به قدرت ذهني خود پي ميبرد و نسبت به حدود توانايي و استعدادها شناخت صحيحتري پيدا ميكند و در اين شناخت به واقعيت نزديكتر ميشود و اين امر موجب يادگيري ميشود.
...