تحقيق مونوگرافي روستاي قلعه بيگ خراسان

دانلود پروژه مقاله تحقيق پاورپوينت گزارشكار طرح توجيهي

تحقيق مونوگرافي روستاي قلعه بيگ خراسان

۱۱۰ بازديد ۰ نظر

تحقيق مونوگرافي روستاي قلعه بيگ خراسان

تحقيق مونوگرافي روستاي قلعه بيگ خراسان

فرمت فايل : doc

حجم : 36

صفحات : 37

گروه : پژوهش

توضيحات محصول :

مقدمه
به طور كلي شايد يكي از مهمترين فعاليتها در زندگي اجتماعي بشر امروز را بتوان در جهت بهبود وضع زندگي او دانست. در عصر حاضر به مدد فعاليت است كه توسعه و توسعه نيافتگي بوجود مي آيد. از منابع و امكانات موجود استفاده مي شود و توانايي و استعداد انسانها از قوه به فعل در مي آيد و در جهت پيشبرد اهداف و رفاه نسبي جامعه گام برداشته مي شود.
لذا با توجه به مهم بودن شناخت روستاها در جهت برنامه ريزي و بعد از جامعه عشايري كه پايه زندگي شهرنشيني را تشكيل مي دهد بر آن شدم تا در مورد مونوگرافي يكي از روستاهاي استان خراسان شمالي بنام قلعه بيگ تحقيقي كوچك انجام دهم.
...
آمارها نشان مي دهد كه 80% صنايع دستي در مناطق روستايي و 20 % آن در شهرها متمركز شده است. صنايع دستي در برخي مناطق عشايري جايگاه خاصي از زندگي و معاش خانواده را دارد. اين فعاليت اغلب توسط زنان و دختران در اوقات فراغت آنها صورت مي گيرد. اين شغل يا حرفه در زندگي روستايي و عشايري پرواز زراعت و دامداري در ده سوم قرار دارد.
در دايره المعارف بريتانيكا صنايع دستي را چنين تعريف كرده اند « صنايع دستي به آن گروه از صنايع گفته مي شود كه مهارت ذوق و بينش انسان در توليد آن نقش دارد.»
اصولاً در سالهاي اخير در بين ايلات كرمانج پيشينه اي بسيار كهن دارد و تمام آنها از تاريخي چند صدساله برخوردارند هر چند در سالهاي اخير با هجوم بي وقفه ماشين هاي خودكار و اتوماتيك رو به زوال و نابودي است ولي هنوز هم اين روستا براي مصرف داخلي و صادرات در صنايع دستي شهرت دارد.
...

قيمت محصول : 2500 تومان

دانلود
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.