تحقيق رويكردهاي كيفي و تركيبي در پژوهشهاي روانشناسي

دانلود پروژه مقاله تحقيق پاورپوينت گزارشكار طرح توجيهي

تحقيق رويكردهاي كيفي و تركيبي در پژوهشهاي روانشناسي

۱۱۱ بازديد ۰ نظر

تحقيق رويكردهاي كيفي و تركيبي در پژوهشهاي روانشناسي

تحقيق رويكردهاي كيفي و تركيبي در پژوهشهاي روانشناسي

فرمت فايل : ppt

حجم : 33

صفحات : 22

گروه : پاورپوينت

توضيحات محصول :

مفهوم دانش عيني، خِرد، و روش شناسي
دانش عيني: اطلاعات و يافته هاي نظامدار برگرفته از مشاهده و مطالعه و تجربه اي كه به منظور تعيين وضعيت و ماهيت يا اصول موضوع مورد مطالعه صورت گرفته است.
خـِرد و خردمندي را به معناي دانش تعمقي و كيفيت استفاده از تجربه و احساس و دانش و انديشه براي قضاوت درباره درست و نادرست، نيك و بد، و تشخيص شايسته از ناشايست و حقيقت از ناحق مي دانيم.
وقتي كه خردمندي از كيفيتي متعالي برخوردار باشد و به بررسي عقلاني و انتقادي و شهودي باورهاي اساسي و تحليل مفاهيم بنيادي اين باورها بپردازد آن را حكمت يا تفكر همراه با بصيرت قلبي يا خرد مينوي مي­ناميم. نظريه روش شناسي پژوهشي ما “خردگرايي مينوي علم” است.
روش­شناسي به معناي تدوين و تنظيم شيوه­ها و اقدامات نظام­يافته و داراي انسجام منطقي در پژوهش علمي به منظور دستيابي به دانش است. اصطلاح روش­شناسي معادل با روش علمي در تحقيق و دربرگيرنده مباني و اصول و چارچوبها و اقدامات معين در هر پژوهش است.
...
پديدارشناسي phenomenology
روشهاي پديدارشناسي در پي كشف ساختارهاي هشياري در جريان تجارب انساني است.
يك مطالعه پديدارشناختي به توصيف معناي تجربه­هاي زنده افراد در مورد مفهوم يا پديده معين مي­پردازد.
از ديدگاه پديدارشناختي، محققان پديدارشناسي روان­شناختي در جستجوي ساختار نامتغير (يا جوهر) و معناي اصلي زيرين تجربه هستند.
آنان بر هدفمند بودن هشياري افراد، يعني اينكه تجربه­ها هم داراي نمود بيروني و هم آگاهي دروني، كه مبتني بر حافظه و تصور و معنا است، تأكيد مي­كنند.
اين محققان تمام پيشداوريهاي خود را كنار مي­گذارند، تجارب خود را ناديده مي­گيرند (كه نوعي از بازگشت به علوم طبيعي است)، و در عوض به شهود، تخيل، و ساختارهاي جهاني براي دستيابي به تصويري درست از تجربه، اتكاء مي­كنند.
...

قيمت محصول : 3000 تومان

دانلود
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.