توضيحات محصول :
بررسي و تعيين شاخصهاي مناسب به منظور رتبه بندي استانها از نظر فعاليتهاي آموزشي-ترويجي
مقاله اخير در صدد است تا ضمن تدوين و اعتبار سنجي شاخصهاي پايهاي و اصلي برنامهريزي ترويجي، به رتبه بندِي استانها بر اساس شاخصهاِي آموزشِي-تروِيجِي پرداخته و الگوي استاني فعاليت هاي ترويج و آموزش كشاورزي را مورد تحليل و تبيين قرار دهد. از اين رو اين مطالعه درصدد است تا به دو سئوال اساسي ذيل پاسخ دهد:
1- شاخصهاي مناسب ترويج كشاورزي در ابعاد مختلف كدامند و اين شاخصها تا چه حد از نظر كارشناسان ترويج از اعتبار لازم برخوردارند.
2- استانهاي مختلف از نظر فعاليتهاي آموزشي-ترويجي از چه رتبهاي برخوردارند و شكاف بين استانها در هر يك از محورهاي هفتگانه مورد بررسي چگونه است؟
...
- شاخصهاي اعتبارات ترويجي
اعتبارات مالي براي انجام فعاليتهاي آموزشي و ترويجي از معيارهاي مهم در توسعه اين فعاليتهاست. مجموعاً 6 شاخص (جدول 7) براي ارزيابي اين جنبه از توانمنديهاي ترويجي تعيين و در اختيار پاسخگويان قرار گرفت. ميانگين امتياز كليه شاخصها بالاتر از 6 بوده و همه آنها داراي مد 8 يا 10 هستند و از مقدار ضريب تغييرات (CV) پاييني نيز برخوردارند. بنابراين كليه شاخصهاي مربوط به اعتبارات ترويجي از نظر كارشناسان آموزش و ترويج براي ارزيابي، مناسب تشخيص داده شدند.
...