مقاله رابطه جرم و بزهكاري زنان با شرايط اجتماعي و اقتصادي

دانلود پروژه مقاله تحقيق پاورپوينت گزارشكار طرح توجيهي

مقاله رابطه جرم و بزهكاري زنان با شرايط اجتماعي و اقتصادي

۱۳۹ بازديد ۰ نظر

مقاله رابطه جرم و بزهكاري زنان با شرايط اجتماعي و اقتصادي

مقاله رابطه جرم و بزهكاري زنان با شرايط اجتماعي و اقتصادي

فرمت فايل : doc

حجم : 33

صفحات : 14

گروه : روانشناسي و علوم تربيتي

توضيحات محصول :

رابطه جرم و بزهكاري زنان با شرايط اجتماعي و اقتصادي

زمينه‌هاي بزهكاري زنان

ارتكاب جرم و عمل خلاف به قشر اجتماعي يا جنس معيني اختصاص ندارد. زن يا مرد در جايگاه‌هاي اقتصادي و اجتماعي متفاوت، از راه‌هاي گوناگون فرصت‌هايي براي عمل خلاف پيدا مي‌كنند.
...
در اين بررسي، سعي بر اين بوده است كه با توجه به آراء گوناگوني كه در زمينه جرم و بزهكاري، به‌ويژه جرايم زنان، مطرح شده است رابطه آن دو با شرايط اجتماعي و اقتصادي زنان مجرم سنجيده شود. شايد تذكر اين نكته خالي از اهميت نباشد كه ارتكاب جرم و عمل خلاف به قشر اجتماعي يا جنس معيني اختصاص ندارد. زن يا مرد در جايگاه‌هاي اقتصادي و اجتماعي متفاوت، از راه‌هاي گوناگون فرصت‌هايي براي عمل خلاف پيدا مي‌كنند.
به عبارت ديگر شرايط نامساعد اقتصادي و اجتماعي مي‌تواند به صورت عوامل مستعد كننده درآيد و انگيزه ارتكاب جرم و عمل خلاف را شدت بخشد. بر اساس يافته‌هاي يك تحقيق، بيشترين درصد (۱/۴۳ درصد) زناني كه، به دليل ارتكاب جرم و عمل خلاف، در مراكز مذكور نگهداري مي‌شوند در گروه‌هاي سني ۱۵ تا ۲۴ سال قرار دارند.
...

بزهكاري زنان و مسووليت كيفري

زنان همانند مردان در قبال اعمالي كه داراي خصيصه كيفري است، مسوول و قابل مجازات شناخته مي شوند. اين رويكرد در حالي است كه اغلب فرهنگ ها در مورد برخي از خصوصيات زنان اتفاق نظر وجود دارد.  
بخش حوادث در رسانه هاي مختلف اعم از روزنامه ها، هفته نامه ها، تلويزيون و... هميشه از پرطرفدارترين بخش ها محسوب شده و مي شود. درباره اين گرايش، علل مختلفي بيان مي شود. در بحث مسووليت كيفري، قاعده كلي بر اين پايه استوار است كه «جنسيت» زن تاثيري در مسووليت كيفري او نداشته و حتي سبب تخفيف اين نوع مسووليت نمي شود.
...

قيمت محصول : 4000 تومان

دانلود
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.