تحقيق قوانين و مقررات فرآيند كاريابي و مشاوره شغلي

دانلود پروژه مقاله تحقيق پاورپوينت گزارشكار طرح توجيهي

تحقيق قوانين و مقررات فرآيند كاريابي و مشاوره شغلي

۱۲۲ بازديد ۰ نظر

تحقيق قوانين و مقررات فرآيند كاريابي و مشاوره شغلي

تحقيق قوانين و مقررات فرآيند كاريابي و مشاوره شغلي

فرمت فايل : doc

حجم : 24

صفحات : 28

گروه : تحقيق

توضيحات محصول :

بررسي تطبيقي قوانين و مقررات ناظر بر فرآيند كاريابي و مشاوره شغلي

    در اين مقاله تلاش شده است تا با بررسي مجموعه قوانين و مقررات موضوعه كشور و نيز مقاوله‌ نامه‌ها و توصيه‌نامه‌هاي سازمان بين المللي كار (ILO ) بعنوان مجموعه تجارب جهاني، ابعاد مختلف راهنمائي و مشاوره شغلي تبيين گردد.
    سرانجام با توجه به مجموعه قوانين و مقررات موجود و ارزيابي آثار آنها برفرآيند كاريابي، پيشنهادهائي ارائه مي‌شود.
...
نتيجه گيري و ارائه پيشنهادات:
1- اشتغال به عنوان يكي از اصلي ترين نيازهاي بشر، امروزه به عنوان مساله اي پيچيده و در ميان صاحبنظران علوم مختلف اقتصادي، اجتماعي، روانشناسي و مشاوره، مديريت و... مطرح مي باشد. سازو كارهاي خاص آن و وظايف حكومت و مردم در اين عرصه در كشور ما به خوبي روشن نمي باشد. لذا لازم است مراكز خدمات اشتغال، مراكز آموزش فني و حرفه اي، مجموعه حرف و مشاغل موجود مورد نياز، دفاتر مشاوره شغلي و كاريابي غيردولتي و ساير نهادهاي مسئول به عموم مردم معرفي و تشويق به استفاده از خدمات اين مراكز نمائيم. صدا و سيما ، جرايد و.... در اين امر مسئولند.
2- عليرغم سابقه حدوداً 50 ساله فعاليتهاي وزارت كار و امور اجتماعي، در ارائه خدمات كاريابي، مشاوره و راهنمايي شغلي و آموزش حرفه اي نيازمند تحقيق و استفاده از تجارب ساير ملل هستيم.
ناهماهنگي هاي موجود در ساختار سازماني (جدائي حوزه اشتغال از آموزش فني و حرفه اي)، كمبود ارتباط در زمينه راهنمايي تحصيلي توسط آموزش و پرورش و مشاوره شغلي در مراكز كاريابي و آموزش فني و حرفه اي و.... نيازمند بررسي دقيق ارائه راه كارهاي مناسب مي باشد.
    در سالهاي گذشته دانشگاهها در زمينه تربيت متخصص مشاوره شغلي و انجام تحقيقات لازم در اين عرصه، فعاليت هاي قابل توجهي نداشته اند.
...

قيمت محصول : 3500 تومان

دانلود
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.