تحقيق افسردگي و اضطراب معلمان و كادر آموزشي مدارس

دانلود پروژه مقاله تحقيق پاورپوينت گزارشكار طرح توجيهي

تحقيق افسردگي و اضطراب معلمان و كادر آموزشي مدارس

۱۳۷ بازديد ۰ نظر

تحقيق افسردگي و اضطراب معلمان و كادر آموزشي مدارس

تحقيق افسردگي و اضطراب معلمان و كادر آموزشي مدارس

فرمت فايل : doc

حجم : 83

صفحات : 177

گروه : روانشناسي و علوم تربيتي

توضيحات محصول :

هدف تحقيق

انسانها در جامعه امروزي در معرض انواع تنش ها و فشارها قرار مي گيرند . فشارهايي كه با پيشرفت جوامع در زمينه تكنولوژي وصنعت به مراتب بيشتر شده وموجبات بروز مشكلات جسمي و روحي فراواني را براي افراد فراهم مي آورد . فشارها ومعضلات عديده اقتصادي ، اجتماعي ، فرهنگي سبب مي شود كه وجود انسان سريعتر از گذشته فرسوده گردد وروان حساس آدمي زودتر در معرض انواع بيماريها قرار گيرد بخصوص دراين ميان تولد كودكان استثنايي مشكل را دو چندان كرده است .
د راين راستاست كه مسئله اي بنام تربيت و آموزش و تحت الشعاع آن مدارس استثنايي و كادر آموزشي مطرح مي شود.

شايد يكي از مهمترين عوامل ترقي در زمينه آموزش اين كودكان در هر جامعه اي ، وجود معلمان ودبيران كار آزموده و مجرب است كه با مراقبتهاي دقيق و آموزش و روش دلسوزانه توام باشد و در آموزش وتربيت اين كودكان ،اگر مثلثي را فرض كنيم كه يك زاويه آن كودك در زاويه ديگر والدين باشند ، در راس آن معلمان ودبيران قرار دارند .
معلمان علاوه بر اينكه در دروس كتب را به كودكان مي آموزند نقش تربيت كردن آنان را براي ورود به جامعه اي بزرگتر را به عهده دارند وچه بسا در اين راستا خود نيز به مرور زمان دچار معضلات عديده جسمي و روحي شود . چرا كه برخورد دائمي با مشكلات روحي وجسمي كودكان مي تواند وجود هر فردي را تحت تاثير قرار دهد .

بدين ترتيت از آنچه گفته شد در مي يابيم كه سلامت رواني كادر آموزشي از درجه اهميت بالايي برخوردار است وهدف از اين پژوهش درك و دريافت پديده افسردگي واضطراب ومسايل ناشي از آنها و ارائه راه حلهاي مناسب در جهت ياري نمودن به كادر آموزشي مدارس است .
....

در اين پژوهش تمامي 60 نفرآزمودنيهاي ما بصورت تصادفي انتخاب شده‌اند وهمچنين در انتخاب مدارس از روش تصادفي سود برده ايم . روش تصادفي روشي است كه برخلاف ميل طرف يا طرفين بدون پيش بيني قبلي
بطور ناگهاني اتفاق مي افتد وهيچگونه پيش بيني براي آن نمي توان نمود .
ابزار تحقيق :
ابزار مورد استفاده در اين تحقيق آزمون اضطراب كتل و آزمون افسردگي بك مي باشد .
مقياس اضطراب كتل براساس پژوهشهاي گسترده اي فراهم شده واحتمالا موثرترين ابزاري است كه بصورت يك پرسشنامه كوتاه فراهم آمده است .
..

قيمت محصول : 9500 تومان

دانلود
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.