دانلودتحقيق موانع توسعه بهره وري در ايران

دانلود پروژه مقاله تحقيق پاورپوينت گزارشكار طرح توجيهي

دانلودتحقيق موانع توسعه بهره وري در ايران

۱۱۴ بازديد ۰ نظر

تحقيق موانع توسعه بهره وري در ايران

تحقيق موانع توسعه بهره وري در ايران

فرمت فايل : doc

حجم : 184

صفحات : 42

گروه : مديريت

توضيحات محصول :

موانع توسعه بهره وري در ايران

اهميت بهره وري

در شرايطي كه دستيابي به منابع هر روزه سخت تر و گران تر مي شود ، از بين رفتن انحصارها و حمايتهاي دولتي رقابت شديد دربازارهاي جهاني و فرآيند جهاني شدن ، سازمانها را از هر سو تحت فشار قرار مي دهد . افزايش بهره وري يكي از بهترين راهكارهايي است كه مي تواند بقاء سازمانها را حفظ كند .

تلاش براي بهبود بهره وري تلاش براي زندگي بهتر افراد و جامعه است . بهره وري ، نقش كليدي در تمامي ابعاد اجتماعي ، اقتصادي و فرهنگي جامعه دارد وارتقاء آن دركشور نيازمند آگاهي ، مشاركت تمامي اقشار جامعه ، در كنار خواست و اراده سياسي و برنامه اقتصادي مناسب از سوي حكومت و دولت است .

...

كاهش تصدي گري – خصوصي سازي

دليل پايين بودن بهره وري در سازمانهاي دولتي ، نحوه اداره و ضعف مديريت است .

همچنين بزرگ بودن دولت به نحوي كه بيش از 15 ميليون نفر بطور مستقيم ياغير مستقيم در سازمانها ، ارگانها و شركتهاي وابسته به دولت (حكومت ) كار مي كنند . و اينكه اكثر صنايع بزرگ و كوچك دراختيار وتحت مالكيت و اداره دولت مي باشد از آنجا كه مي دانيم با افزايش سطوح سازماني ، سطح كنترل كاهش مي يابد . دولت تصميم به كاهش مسئوليت هاي خود و واگذاري بخشهاي مختلف صنعت و خدمات به بخش خصوصي گرفت ، به شكلي كه كارايي آنها افزايش يابد .

...

مديريت منابع و نظام توليد

ارزان بودن انرژي در ايران مي تواند مشوقي براي توليد وكاهش معماي تمام شده و سهولت براي ورود به بازارها باشد ولي در عمل ما با تلف شدن حجم بسياري از انرژي در شكل هاي مختلف آن هستيم ، اين وضعيت درمورد ساير منابع نيز برقرار است ، اين خود يكي از اساسي ترين دليل پايين بودن نرخ بهره وري در بخشهاي مختلف صنايع ايران است .

....

قيمت محصول : 3000 تومان

دانلود
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.