دانلود مقاله سازماندهي و مديريت‌ فعاليتهاي تحقيق‌ و توسعه

دانلود پروژه مقاله تحقيق پاورپوينت گزارشكار طرح توجيهي

دانلود مقاله سازماندهي و مديريت‌ فعاليتهاي تحقيق‌ و توسعه

۱۱۶ بازديد ۰ نظر

مقاله سازماندهي و مديريت‌ فعاليتهاي تحقيق‌ و توسعه

مقاله سازماندهي و مديريت‌ فعاليتهاي تحقيق‌ و توسعه

فرمت فايل : doc

حجم : 179

صفحات : 106

گروه : مديريت

توضيحات محصول :

سبكهاي‌ مديريتي سازمانهاي‌ تحقيق‌ و توسعه

مقدمه‌
 ‌هدف‌ از اين‌ مقاله‌ فهم‌ اين‌ مطلب‌ است‌ كه‌ آيا در سازماندهي‌ و مديريت‌ فعاليتهاي‌ "تحقيق‌ و توسعه" شيوه‌هاي‌ متفاوتي‌ وجود دارد؟ هم‌ از منظر علم‌ مديريت‌ (راسل‌ و ديگران، 1991) و هم‌ از ديدگاه‌ سازماني‌ (توئيس‌ 1987) اين‌ موضوع‌ مورد بررسي‌ قرار گرفته‌ است.
 ‌اما اين‌ مطالعات‌ "تحقيق‌ و توسعه" را همچون‌ نوعي‌ "جعبه‌ سياه" تلقي‌ كرده‌اند، يعني‌ تمركز اين‌ مطالعات‌ بر آن‌ دسته‌ از فعاليتهاي‌ سازمانها و شركتها قرار داشته‌ است‌ كه‌ به‌ توسعه‌ فناوريها و محصولات‌ جديد اختصاص‌ يافته‌اند.‌ ‌موارد ديگري‌ از مطالعات‌ تحقيق‌ و توسعه‌ به‌ سهم‌ و نقش‌ مخارج‌ كل‌ «تحقيق‌ و توسعه» كلان‌ در رشد اقتصادي‌ كشورها پرداخته‌اند. گل‌ورم‌ در يك‌ مطالعه‌ بين‌المللي‌ نمونه‌اي‌ متشكل‌ از 52 كشور در حال‌ توسعه‌ و 18 كشور توسعه‌يافته‌ را برگزيده‌اند و نقش‌ بارز مخارج‌ "تحقيق‌ و توسعه" بر رشد اقتصادي‌ را به‌ تأييد رسانيده‌اند. مطالعه‌ آنها مؤ‌يد اين‌ امر است‌ كه‌ مخارج‌ تحقيقات‌ تأثير بيشتري‌ در رشد اقتصادي‌ كشورهاي‌ در حال‌ توسعه‌ داشته‌ و دارند.
...

تعامل برنامه‌ريزي آموزشي، برنامه‌ريزي درسي و طراحي آموزشي

برنامه‌ريزي آموزشي، برنامه‌ريزي درسي و طراحي آموزشي از مفاهيم عمده در ادبيات آموزشي است. آنچه در پي مي‌آيد مروري دوباره برتعاريف اين سه مفهوم و چگونگي تعامل آنها با يكديگر است.
از آنجا كه برنامه‌ريزي، راه و روشي براي هدايت منظم فعاليت‌هاي انساني براي اهداف و مقاصد مشخصي است و به تعبيري ديگر نقشه راه براي رسيدن به مقصود و جهت‌گيري منطقي براي فعاليت‌هاست منطقاًَ لازم است از نيازها و انتظارات، شرايط و امكانات، منابع و تجهيزات و همچنين موانع و محدوديت‌ها اطلاعات جامع و دقيقي جمع‌آوري كنيم و براي تحقق اهداف مورد نظر، مناسب‌‌‌ترين و مؤثرترين راهبردها را پيش‌بيني و توصيه نماييم.
برنامه ريزي يك فرايند آگاهانه و سيستماتيك جهت تصميم گيري در مورد اهداف و فعاليتهاي آينده يك گروه يا سازمان است.با برنامه ريزي صحيح امور ساماندهي شده و تامين منابع انساني و هدايت رهبري به ويژه نظارت وكنترل اجرائي تر و اثربخش تر خواهد شد.
...

نقش مديران آموزشي در پرورش تفكر خلاق

جوامع براي رشد و بالندگي به نيروهاي متفكر نياز دارند. در حقيقت نيروهاي انساني متفكر شالوده و اساس پيشرفت در كشور هستند. تا سالها پيش نگرش مربيان به آموزش معطوف به ارائه اطلاعات و آموختن مهارت به يادگيرندگان بود و از اين رو استفاده از روشهايي كه تمرين و تكرار ناميده مي‌شد بسيار مفيد به نظر مي‌رسيد. در كنار آموزش رسمي روابط شاگرد استادي در بسياري از كسبه ها رواج داشت و شاگرد براي تسلط يافتن بر كاري و رسيدن به درجه استادي سختي و رنج فراواني را متحمل مي‌شد.
...

قيمت محصول : 8000 تومان

دانلود
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.