تحقيق بررسي و استراتژي ها و مكاتب توسعه اقتصادي

دانلود پروژه مقاله تحقيق پاورپوينت گزارشكار طرح توجيهي

تحقيق بررسي و استراتژي ها و مكاتب توسعه اقتصادي

۱۱۵ بازديد ۰ نظر

تحقيق بررسي و استراتژي ها و مكاتب توسعه اقتصادي

تحقيق بررسي و استراتژي ها و مكاتب توسعه اقتصادي

فرمت فايل : doc

حجم : 44

صفحات : 70

گروه : اقتصاد

توضيحات محصول :

محصول حاضر داراي دو تحقيق در حوزه :

توسعه اقتصادي

مكاتب و استراتژي و مدلها و نظريه هاي توسعه اقتصادي

مي باشد كه جمعا داراي 70 صفحه ميباشد. در زير بخشهايي از متن تحقيقات آوره شده است.

از ساليان بسيار دور, با افزايش سطح دانش و فهم بشر, كيفيت و وضعيت زندگي او همواره در حال بهبود و ارتقا بوده است. بعد از انقلاب فرهنگي-اجتماعي اروپا (رنسانس) و متعاقب آن انقلاب صنعتي, موج پيشرفت‌هاي شتابان كشورهاي غربي آغاز گرديد. تنها كشور آسيايي كه تا حدي با جريان رشد قرن‌هاي  نوزده و اوايل قرن بيستم ميلادي غرب همراه گرديد كشور ژاپن بود. بعد از رنسانس كه انقلابي فكري در اروپا رخ داد, پتانسيل‌هاي فراوان اين ملل, شكوفا و متجلي گرديد اما متاسفانه در همين دوران, كشورهاي شرقي روند روبه‌رشدي را تجربه نكرده و بعضاً سيري نزولي طي نمودند.
...
3. استراتژي صنعتي‌شدن
در اين استراتژي نيز همچون استراتژي قبلي, تاكيد بر رشد است اما ابزار دستيابي به رشد, گسترش سريع بخش صنعت است. برخلاف استراتژي پولي, توجه بي‌واسطه معطوف به كارآيي كوتاه‌مدت در تخصيص منابع نيست بلكه شتاب نرخ كلي رشد توليد ناخالص داخلي موردتوجه است. اين امر از سه طريق حاصل مي‌شود: (1) توليد كالاهاي مصرفي صنعتي عمدتاً براي بازارهاي داخلي (پشت ديوارهاي بلند تعرفه‌اي), (2) تاكيد بر توسعه صنايع توليدكننده كالاهاي سرمايه‌اي (معمولاً‌تحت اداره و هدايت دولت), (3) سمت‌گيري سنجيده بخش صنعت به سمت صادرات (تركيبي از برنامه‌ريزي ارشادي و كمك‌هاي مستقيم و غيرمستقيم دولتي).
...
از آنجا كه نيل به توسعه از مهمترين اهداف هركشوري از جمله ايران مي باشد و اينكه در دهه هاي قبل ,توسعه منجر به حاشيه اي شدن زنان و تمركز آنان در كارهاي با دستمزد و پايگاه شغلي پايين شده است و با توجه به اينكه حضور زنان هم موجب پيشبرد بهتر توسعه مي شود  اما زنان در مقايسه با مردان به حاشيه رفته اند . مي توان گفت با وجود اينكه جنسيت وارد توسعه شد باز هم شكاف جنسيتي مشاهده مي شود , بنابراين امروزه توانمند سازي زنان هم به عنوان هدف و هم به عنوان ابزار رسيدن به توسعه ضرورت دارد و اين مهم , بدون توجه به شناخت وضعيت زنان و نقش زنان در توسعه اقتصادي يك كشور ,امكانپذير نمي باشد. بنابراين براي شناخت وضعيت ايران در عدالت  زمينه عدالت جنستي ضرورت دارد تا وضعيت زنان ايران طي سالهاي 58-84 روشن گردد و نقاط ضعف و قوت آن شناسايي شود ....

...

قيمت محصول : 5500 تومان

دانلود
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.