مقاله سياستمداري و ديدگاههاي سياسي امام خميني

دانلود پروژه مقاله تحقيق پاورپوينت گزارشكار طرح توجيهي

مقاله سياستمداري و ديدگاههاي سياسي امام خميني

۱۴۱ بازديد ۰ نظر

مقاله سياستمداري و ديدگاههاي سياسي امام خميني

مقاله سياستمداري و ديدگاههاي سياسي امام خميني

فرمت فايل : doc

حجم : 89

صفحات : 64

گروه : معارف اسلامي

توضيحات محصول :

سياستمداري و ديدگاههاي سياسي امام خميني

امام خمينى سياستمدارى بزرگ و بزرگ سياستمدار

از بعد سياسى امام خمينى يك شخصيت بى نظيرى بود كه دوست و دشمن بر آن اذعان داشتند. عنوانهايى نظير تئوريسين بزرگ، صاحب نظر برجسته، تحليل گر سياسى فوق العاده، استراتژيست بلند پايه، آينده نگرى قوى، جهان بين منحصر به فرد، داراى دكترين عالى و پيچيده، ژرف نگر، غير قابل پيش بينى و داراى پيچيدگى بسيار دور بخشى از عنوانهايى بود كه شخصيتهاى جهانى به حضرت امام خمينى داده اند، واقعيت اين است كه حضرت امام امت همه عنوانها و القاب فوق را داشت ولى اينها همه صفات امام نبود، بلكه ناظران بين المللى هر كدام از ديدگاه خاصى امام عزيز را مى ديدند. اينك با توجه به محدوديت كلام گوشه هايى از ويژگيهاى سياسى امام راحل را به شكلى كاملا موجز و خلاصه ذكر مى كنيم.
...

تطور انديشه سياسى امام خمينى

اگر انديشه سياسى به عنوان فعاليتى ذهنى در نظر گرفته شود كه اهدافى معقول را به گونه اى منطقى و عقلانى تعيين مى كند، راه تحقيق آنها را نشان مى دهد و كم وبيش داراى قدرت اقناع و فراگيرى است; در آن صورت مى توان نظريه «ولايت فقيه » امام خمينى (قدس سره)را انديشه اى سياسى برشمرد.
امام با ارائه نظريه «ولايت فقيه »، اهداف مبارزه، راههاى كسب موفقيت و الگويى بديل براى نظام سياسى موجود را تبيين نمود، و در كارآيى ديگر چارچوبهاى فكرى خدشه و مناقشه كرد. اگر چه امام پيش از طرح اين نظريه، بارها هدف خود را از مبارزه اعلام كرده بود، اما براى نخستين بار اهداف و مسير تحقق آنها بدقت ترسيم مى شد، و به صورت چارچوب فكرى منسجم براى حل بحران معناى موجود در جامعه ايران در مى آمد.
...

قيمت محصول : 5000 تومان

دانلود
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.