توضيحات محصول :
پژوهش حاضر ضمن بررسي انسجام گروهي و رفتار مربيان، عوامل مؤثر بر اين دو فاكتور تيمي را مورد ارزيابي قرار داده است.
نتايج پژوهش حاضر نشان داد مربيان بيشتر از سبك رهبري آموزش و تمرين و كمتر از سبك رهبري آمرانه استفاده مي¬كردند. اين بدان معني است كه مربيان نظر بازيكنان را براي تصميم¬گيري در ارتباط با شيوه-هاي تمرين و اتخاذ استراتژي مناسب براي مسابقات و به طور كلي مسائل مربوط به تيم، مورد توجه قرار مي¬دهند و معمولاً به تنهايي تصميم نمي-گيرند، در حالي كه بر آموزش مهارت¬ها، تكنيك¬ها و تاكتيك¬ها و همچنين انجام تمرينات تأكيد ويژه¬¬اي دارند؛ در مورد ساير سبك¬هاي رهبري مورد استفاده مربيان تفاوت قابل توجهي مشاهده نگرديد. مرادي (1383)، پانتكو و سانتوس (1991) و بنت و مانوئل (2000) گزارش كردند كه مربيان بيشتر از سبك رهبري آموزش و تمرين و كمتر از سبك رهبري آمرانه استفاده مي¬كنند كه با نتايج اين تحقيق همخواني دارد (7،9،12)؛ حسيني (1386) در پژوهشي بر روي مربيان حرفه¬اي فوتبال نشان داد، مربيان بيشتر از رفتار آموزش و تمرين و كمتر از رفتار دموكراتيك استفاده مي¬كنند (4).